گوگل هم‌چنان به روش‌های مختلف اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند
خلاصی کاربران از تبلیغات گوگل: اسکن محتوای جی‌میل متوقف می‌شود
بعد از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره گوگل رضایت داد تا ایمیل کاربران خود را اسکن نکند. آن‌ها با استفاده از کلید واژه‌های به‌کار رفته در متن ایمیل‌ها به کاربران‌شان تبلیغات نشان می‌دهند. اما ظاهرا قرار است تا پیش از اتمام سال جاری میلادی گوگل این سیاست را کنار بگذارد.

1606683296_1_0.gif

جی‌میل به اکانت شخصی استاندارد برای همه کاربران اینترنت در سراسر دنیا تبدیل شده است. شاید کمتر کسی را پیدا کنید که حداقل یک اکانت جی‌میل نداشته باشد. طبق آماری که اعلام شده بیشتر از 1.2 میلیارد نفر در دنیا از این سرویس رایگان گوگل استفاده می‌کنند. اما یکی از ایرادهایی که به گوگل وارد است بحث اسکن کلمات و تبلیغات است. گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی یا همان کلید واژه‌ها، همه ایمیل‌ها را اسکن می‌کند بدین ترتیب خیلی راحت‌تر و هدف‌مندانه‌تر تبلیغات را روانه کاربران می‌کند.

مطلب پیشنهادی

نمایش‌دهندگان یا مسدودکنندگان  تبلیغات؛ برنده اصلی این میدان چه کسی است؟

اما ظاهرا این قضیه به‌زودی  خاتمه پیدا می‌کند. به این ترتیب، قرار است گوگل هیچ ایمیلی را اسکن نکند، یعنی همان کاری که چندی پیش در نسخه سازمانی G Suite انجام شد. گفته می‌شود که قانون جدید تا چند ماه آینده اعمال می‌شود هرچند هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است. «دایان گرین»، یکی از مقامات این شرکت در وبلاگ خود می‌نویسد: "با اجرایی شدن این قانون، محتوای جی‌میل مشتریان جهت شخصی‌سازی تبلیغات نه اسکن می‌شود و نه مورد استفاده قرار می‌گیرد."

البته گوگل هم‌چنان از طریق روش‌های متعدد دیگری که در اختیار دارد اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند. این روش‌ها شامل جستجوی تاریخچه فعالیت کاربران، وبسایت‌هایی که مشاهده می‌کنند، ویدیوهایی که در یوتیوب می‌بینند، تبلیغاتی که روی آن‌ها کلیک می‌کنند و مکان جغرافیایی آن‌ها روی دستگاه‌های متصل به گوگل می‌شود. علاوه بر این‌ها، راه‌های دیگری هم وجود دارد. فیسبوک و اپل هم فرآیندهای مشابهی در این زمینه دارند. پس فکر نکنید به همین راحتی از چشمان تیزبین آن‌ها فرار می‌کنید. سیاست جدید اسکن ایمیل‌ها برای مشتریان باعث می‌شود تا این سرویس با دیگر سرویس‌ها و محصولات گوگل هم‌سو شود. اما همین حالا هم برای حل این مشکل ترفندهایی وجود دارد. به کمک این ترفندها قادر خواهید بود تا از نظارت گوگل بر روی اکانت خود خلاص شوید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟