برگشت به نقطه صفر
خالق آیپد و آیفون حالا می‌خواهد جا صابونی طراحی کند
همه ما وقتی تصمیم می‌گیریم تا فکرمان را به‌کار بیاندازیم و یک ایده خلاقانه و مشکل‌گشا ارائه کنیم، به مواردی فکر می‌کنیم که شاید بیشتر جنبه تخیل دارد. ولی جانی آیو، رییس بخش طراحی اپل که مصحولاتی مانند آیفون و آیپد حاصل فکر و ذهن باز اوست، رویای طراحی دوباره جا صابونی را در سر دارد.

1606683296_1_0.gif

"جانی آیو"، رییس بخش طراحی اپل، کسی که پشت طراحی خیلی از محصولات ماندگار دنیای فناوری در طول دو دهه اخیر بوده وقتی به آینده فکر می‌کند ترجیح می‌دهد اهدافی را دنبال کند که کمتر نشانه‌های فناوری در آن‌ها دیده می‌شود.

وی اخیرا در مصاحبه‌ای که توسط مؤسسه "نورمن فاستر" ترتیب داده شده بود، شرکت کرد. شاید جالب‌ترین بخش این مصاحبه جایی بود که از وی سئوال شد اگر بخواهد یک محصول مفهومی آینده را طراحی کند چه چیزی را درنظر می‌گیرد پاسخی کاملا تعجب‌برانگیز و غیرقابل پیش‌بینی ارائه داد: "جا صابونی".

جانی آیو از سال 1992 به بعد با شرکت اپل کار می‌کند و به طراحی خیلی از محصولات معروف این شرکت مانند آی‌مک، آیپاد، آیفون، آیپد و اپل واچ کمک کرده است ولی همواره علاقه خاصی به اجسام و اشیاء کاملا ساده زندگی روزمره داشته است. وی زمان‌هایی که درگیر طراحی محصولات فناوری نیست بیشتر وقت‌اش را صرف همکاری با یکی از بهترین دوستان خود یعنی "مارک نیوسان" می‌کند تا آیتم‌هایی بسیار پیش پا افتاده مانند میز مینیمالیستی یا دوربین لایکا طراحی کند.

مطلب پیشنهادی

کره شمالی آیپد را دوباره‌سازی می‌کند
نقض آشکار قوانین تجاری توسط پیونگ یانگ

آیو به فایننشال تایمز یک پاسخ جالب داد: "من معتقدم که هدف اصلی از طراحی یعنی برگزاری یک جشن برای مفهوم انسان بودن. به‌همین خاطر، طراحان باید اشیایی را طراحی و تولید کنند که قادر باشد مشکلات اساسی مردم را به ساده‌ترین شکل حل کند، مانند این‌که دستان‌تان را چگونه بشویید."

وی در ادامه گفت: "وقتی به اطراف‌مان نگاه می‌کنیم خیلی جا صابونی‌های خوبی نمی‌بینیم. این مسئله واقعا من را اذیت می‌کند. به همین دلیل، شدیدا دنبال ساخت یک جا صابونی فوق‌العاده هستم."

این‌که جانی آیو چگونه می‌خواهد نوآوری در طراحی را به جا صابونی بیاورد مشخص نیست، ولی رییس بخش طراحی اپل هرگونه طرح و نقشه‌ای در زمینه‌های مختلف از فضاپیما گرفته تا خودروهای خودران را دارد. وی قبل از این‌که به اپل ملحق شود، در حال کار روی پروژه‌ای برای "استانداردهای ایده‌آل" در کشور انگستان بود که روی بازطراحی وان حمام و سرویس بهداشتی متمرکز بود. شاید وقتی آیو از کسب درآمد میلیون دلاری از اپل خسته شود، ترجیح می‌دهد پروژه طراحی مهمی را به‌عنوان ذخیره داشته باشد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟