کنفرانس WWDC 2015
Apple Music؛ فصلی نوین در دنیای موسیقی
شرکت اپل با صنعت موسیقی پیوندی اجتناب‌ناپذیر دارد. iPad و iTunes محصولات بزرگ این شرکت هستند.به همین دلیل، در چند سال اخیر همیشه از اپل انتظار می‌رفت یک محصول یا سرویس روی موسیقی آنلاین و استریم زنده معرفی کند. حالا، این اتفاق افتاد و بالاخره در کنفرانس WWDC امسال، سرویس Apple Music را معرفی کرد.

1606683296_1_0.gif

این سرویس که در قالب یک اپلیکیشن روی iOS ظاهر می‌شود، یک رادیوی موسیقی 24 ساعته به نام Beats One را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سه دی‌جی در این رادیو کار می‌کنند و امکان گوش دادن موسیقی براساس جستجو‌های شخصی را فراهم می‌کند. این رادیو سعی دارد همه نوع موسیقی پخش کند تا طرفداران انواع سبک‌های موسیقی را راضی نگه دارد.

براساس سلیقه کاربر پلی‌لیست‌هایی برایش مهیا می‌شود که می‌تواند آن‌ها را انتخاب و گوش کند. متخصصان زیادی روی الگوریتم‌های انتخاب این پلی‌لیست کار کردند. می‌توان آهنگ‌هایی از این پلی‌لیست را با دیگران به اشتراک گذاشت. همچنین، این سرویس امکان ارتباط مستقیم گروه‌های مختلف موسیقی با علاقه‌مندانشان را فراهم می‌کند. دیگر نیاز نیست هر شخص برای گوش دادن موسیقی‌های یک خواننده به سراغ سایت‌های مختلف برود یا آهنگ‌های جدید را دانلود کند. کافی است وارد پلی‌لیست مربوط به آن خواننده شود تا جدیدترین آهنگ‌ها را به صورت آنلاین استریم و گوش کند. این سرویس فقط مختص پخش موسیقی نیست و مملو از ویدیو خواهد بود.

اپل روی این سرویس ویژگی‌های جدید زیادی را عرضه کرده است تا بتواند یک مزیت رقابتی با سرویس‌های پخش موسیقی آنلاین معروفی مانند Spotify با 60 میلیون کاربر ایجاد کند. مثلاً کاربران می‌توانند پلی‌لیست‌های مختلفی بسازند، آهنگ‌ها را در پلی‌لیست جابه‌جا کرده و اولویت بدهند. می‌توانید شعر مربوط به یک آهنگ را در صفحه مخصوص ان به اشتراک بگذارید. این سرویس با Siri نیز ارتباط برقرار می‌کند و شما می‌توانید به آن بگویید برای شما یک اهنگ یا خواننده خاص را جست وجو و پخش کند. قرار است سیری در این زمینه بسیار هوشمند عمل کند و بهترین موسیقی‌های روز را انتخاب و پخش کند. سیری برای این کار از تبلیغات، بیلبوردها و آگهی‌ها استفاده می‌کند.

اپل در مراسم رونمایی از این سرویس، انرژی زیادی گذاشت تا این سرویس را یک اتفاق بزرگ در دنیای موسیقی جلوه دهد. از ویدیوکنفرانس زنده با معروف‌ترین خواننده‌های نسل جوان گرفته تا پیش نمایش رادیو Beats One و حتی پخش آهنگ‌های قدیمی خاطره‌انگیز؛ ولی قابلیت بسیار ویژه‌ای در آن دیده نشده است. شاید هنوز برای تصمیم‌گیری درباره Apple Music زود باشد. چیزی که فعلاً مشخص است این سرویس ترکیبی از یک کانال رادیویی پخش زنده موسیقی، یک سرویس استریم موسیقی و یک شبکه اجتماعی کوچک مانند اینستاگرام است که با سیری یکپارچه شده است. این سرویس از 30 ژوئن در 100 کشور قابل استفاده است و نسخه آندروید آن نیز به زودی وارد بازار می‌شود. برای سه ماه رایگان است و برای هر نفر هزینه‌ اشتراک 10 دلاری خواهد داشت. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟