SanDisk Dual USB Flash Drive
این فلش درایو از آینده آمده است
در نمایشگاه کامپیوتکس با جرد پک Jared Peck از شرکت SanDisk در خصوص چالش‌های صنعت فناوری‌های پیشرفته در گذار از پورت‌های USB Type-A به پورت‌های USB-C صحبت کردیم.

1606683296_1_0.gif

بهتر است که نگاهی نزدیک‌تر به Dual USB Flash Drive شرکت SanDisk بیندازیم. البته نمی‌خواهیم در خصوص نام و برند این فلش درایو یا طراحی آن صحبت کنیم، بلکه نکته مهم این است که به زودی تمام فلش درایوها دارای دو پورت خواهند شد. یک پورت استاندارد و یک پورت USB-C. در واقع این پورت نازکی که در سمت راست تصویر دیده می‌شود پورت جدیدی است که امسال توانست سر صدای زیادی در جهان فناوری به پا کند.

اما در سمت چپ تصویر نیز همان پورت آشنای USB را می‌بینیم، پورت USB Type-A که همه ما آن را می‌شناسیم و البته کم کم در حال از میان رفتن است. در نمایشگاه کامپیوتکس با جرد پک Jared Peck از شرکت SanDisk در خصوص چالش‌های صنعت فناوری‌های پیشرفته در گذار از پورت‌های USB Type-A به پورت‌های USB-C صحبت کردیم؛ مشکلاتی که ممکن است کاربران در آینده با آن‌ها در خصوص استفاده از این پورت‌ها روبرو باشند. او معتقد است که در حال حاضر زمان آن فرا نرسیده است که ابزارها را تنها مجهز به پورت‌های USB-C به بازار ارائه کنیم و از سوی دیگر به خصوص در مورد ابزارهای ذخیره‌سازی اطلاعات باید طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای باشد که حداکثر قابلیت و انطباق با سایر وسایل را داشته باشند.

او معتقد است که ما باید بتوانیم ابزارهایی داشته باشیم که بتوانیم آن‌ها را هم در اسمارت‌فون‌ها، دسکتاپ‌ها و البته در مک بوک‌ها استفاده کنیم. این تجربه پیش‌تر نیز در زمان ابداع پورت‌های Micro USB تکرار شده بود که توانست پاسخگوی تعداد کمی از کاربران باشد. اما باید گفت که این نوع جدید از فلش درایو نه تنها می‌تواند در اسمارتفون‌ها، تبلت‌ها و دسکتاپ‌ها کاربرد داشته باشد بلکه باید گفت که آن‌ها به نوعی پیونددهنده گذشته به آینده نیز هستند و این چیزی است که باعث استقبال از این فلش درایو خواهد شد. شرکت SanDisk این فلش درایو 32 گیگابایتی دو پورتی را به قیمت 39.99 دلار در آمازون ارائه کرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟