نگاهی به مبدل‌های خاص یونیتک
شاید برای خیلی از کاربران چنین موقعیتی پیش آمده باشد که دستگاهی در اختیار داشته باشند که از استاندارد خاصی پشتیبانی نکند یا یک پورت خاص مورد نیاز را نداشته باشد و از قضا، نیاز ضروری به استفاده از استاندارد یا پورت مذکور وجود داشته باشد. خوشبختانه برای چنین مواقعی، تبدیل‌های مختلفی وجود دارد. اما موقعیت وقتی آزاردهنده خواهد شد که تبدیل مورد نیاز ما کمی خاص باشد. آن وقت باید تمام بازار را جست‌وجو کنیم و احتمال این‌که به وسایل جانبی کم‌کیفیت بر بخوریم هم زیاد است. به‌عنوان نمونه، یک اولترابوک در اختیار دارید که به پورت اترنت مجهز نیست، اما تنها راهی که بتوانید آن را به شبکه متصل کنید، از طریق کابل است. یا این‌که یک پروژکتور در اختیار دارید که امکانات یک تلویزیون هوشمند را ندارد، بنابراین نمی‌توانید گوشی خود را از طریق بی‌سیم به آن متصل کنید. این دو سناریوی فرضی بهانه‌ای شد تا نگاهی به دو محصول یونی‌تک بیاندازیم. البته موارد استفاده این دو محصول محدود به مثال‌های مذکور نخواهد شد، بلکه ممکن است موقعیت‌های مشابه دیگری نیز ما را به این تجهیزات نیازمند سازند.

1606683296_1_0.gif

USB3.0 to Dual Gigabit Ethernet Converter

اولین چیزی که با دیدن جعبه این محصول به چشم ما خورد این بود که سازنده سعی داشته دو چیز را در نظر بگیرد: امکان اتصال دو دستگاه به‌صورت همزمان به شبکه و حفظ سرعت کافی در چنین موقعیتی. در پشت جعبه، مدل این محصول Y-3463 ذکر شده و حجم و وزن بسیار کمی دارد. محتویات بسته شامل تبدیل مورد بحث، سی‌دی درایور و راهنمای استفاده می‌شود.
استاندارد USB تحت پشتیبانی این تبدیل، USB 3.0 است و از همه مدل‌های مجهز به Power Saving نیز پشتیبانی می‌شود. استاندارد اترنت مورد پشتیبانی نیز IEEE 802.3az (مصرف بهینه انرژی) است و IPv4 و IPv6 نیز تحت پشتیبانی هستند.
این تبدیل قادر به انتقال اطلاعات با سرعتی تا 5 گیگابیت در ثانیه است. اما درباره وجود دو پورت اترنت و امکان اتصال همزمان دو دستگاه که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ این امر با استفاده از یک چیپ سوییچِ گیگابیتی امکان‌پذیر شده‌ است. از دیگر امکانات این تبدیل می‌توان به امکان اتصال به منبع تغذیه و فراهم کردن امکان سوییچ شبکه به‌صورت مستقل اشاره کرد و همچنین پشتیبانی از Wake-on-LAN. تبدیل یونی‌تک از نظر کارایی و سرعت در حد قابل قبولی ظاهر شد.

USB3.1 Type-C to HDMI (4K) Converter

تبدیل بعدی امکان اتصال دستگاه‌ّهای مجهز به پورت USB Type-C را به دستگاه‌های مجهز به پورت HDMI فراهم می‌کند. مثل همیشه، یونی‌تک اهمیت زیادی برای کیفیت ساخت قائل شده و از آلومینیوم برای ساخت این تبدیل استفاده کرده ‌است. پشتیبانی از HDMI 2.0a باعث شده که امکان انتقال تصویر با کیفیت 4K (2160×4096 پیکسل) فراهم شود. همچنین، این تبدیل از HDCP نسخه 1.4 و 2.2 نیز پشتیبانی می‌کند که نوعی محافظت در برابر کپی محتوا است که در دستگاه‌هایی مانند ستاب‌باکس، پخش‌کننده‌های بلوری و دی‌وی‌دی و کارت‌های ویدیویی مخصوص کامپیوتر استفاده می‌شود. 
پشتیبانی از DisplayPort Alternate Mode نیز برای کاربرانی پیش‌بینی شده که نیازمند استفاده از این پورت برای انتقال تصویر هستند.
این تبدیل در دستگاه‌های مختلف مورد آزمایش قرار گرفت و در همه موارد کارایی مطلوبی از خود نشان داد. مانند اتصال گوشی به تلویزیون یا پروژکتور که به‌خصوص در مورد دوم، می‌تواند در بسیاری از مواقع کارآمد باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟