Corsair Bulldog DIY
در اتاق نشیمن از بازی‌های تلویزیونی 4K لذت ببرید
شرکت کورسیر آستین‌ها را بالا زده تا کاری کند کارستان. محصول جدید این شرکت با نام بولداگ یک کامپیوتر جمع و جور گیمینگ برای اتاق نشیمن است که می‌توانید بسته به سلیقه و جیب‌تان آن را پیکربندی کنید.

1606683296_1_0.gif

شرکای سخت‌افزاری Valve وقتی اواخر امسال استیم ماشین‌های خود را عرضه کنند، یک رقیب غیرمنتظره خواهند داشت؛ یک کامپیوتر مناسب اتاق نشیمن از شرکت کورسیر. آن‌ها اسم این کامپیوتر را بولداگ گذاشته‌اند که البته این نام درخور کیس عریض و چمباتمه‌زده آن است. این کامپیوتر یک مینی‌پی‌سی مثل Alienware Alpha نیست، بلکه یک کامپیوتر کامل است که در یک کیس نسبتا جمع و جور در مقایسه با یک کیس mid-tower، جمع شده است. البته کورسیر از آن به عنوان یک کامپیوتر سطح پایین که باید با کنسول‌ها تکمیل شود، یاد نمی‌کند. آن‌ها به بولداگ به چشم یک راهکار برای بازی‌های 4K در اتاق نشیمن نگاه می‌کنند. اما مسئله جالب اینجا است که بولداگ (تقریبا) کاملا قابل سفارشی‌سازی است.

این کامپیوتر روی یک سیستم‌عامل قفل نشده و شما می‌توانید ویندوز یا SteamOS یا هر طعمی از لینوکس را که مایل باشید، روی آن اجرا کنید. این دستگاه یک کامپیوتر واقعی است و باید تمام تجهیزاتش را خودتان تامین کنید.

کورسیر بولداگ را به عنوان یک دستگاه کامل نمی‌فروشد، بله بیشتر مثل یک کیت برای ساخت یک کامپیوتر است. با پرداخت 400 دلار، شما یک کیس بولداگ، یک مادربرد mini-ITX، یک منبع تغذیه 600 وات و خنککننده پردازشگر مایع دریافت می‌کنید. باقی آن دیگر پای خودتان است. شما می‌توانید با 200 دلار سیستم را با 4 گیگابایت حافظه رم، یک APU از شرکت AMD و یک SSD راه‌اندازی کنید یا می‌توانید سنگ تمام بگذارید. منبع تغذیه می‌توان از یک GTX Titan X هزار دلاری و پردازشگر Core i7 اینتل پشتیبانی کند. جا برای سه درایو 2.5 اینچی (SSD و HDD نوت‌بوک) یا یک هارد درایو 3.5 اینچی و یک درایو 2.5 اینچی هست.

اگر می‌خواهید از این هم تجملاتی‌تر شود، کورسیر قصد دارد یک کیت DIY خنک کننده مایع GPU صد دلاری به فروش برساند که از جی‌پی‌یوهای فعلی AMD و Nvidia پشتیبانی می‌کند. کورسیر در سر دارد تا زمانی که بولداگ عرضه شود، چند GPU از شرکایش مثل MSI هم به فهرست اضافه کند. سیستم خنک کننده مایع جای بیشتری برای اورکلاک کردن محیا می‌کند. اما مزیت بزرگتر آن صدا است. فن این سیستم‌ لازم نیست دیوانه‌وار بچرخد تا کارت را خنک نگه دارد.

بولداگ باریک‌ترین کامپیوتر اتاق نشیمن است که می‌تواند از یک کارت گرافیک تمام قد پشتیبانی کند و پر واضح است که کورسیر روی طراحی داخل آن خیلی کار کرده است.

Dustin Sklavos مدیر تولید کورسیر می‌گوید: «به جای استفاده از خنککننده‌های سنتی که یک سد آب دارند و شلنگ‌ها به یک رادیاتور 120 میلی‌متری متصل به پشت کیس می‌روند، ما از یک رادیاتور و فن کوچک‌تر استفاده کرده‌ایم که در واقع گرمای محیطی را از داخل کیس می‌مکد. ما اساسا یک سیستم کوچک خنک کننده مایع خلق کرده‌ایم که قابلیت خنک کنندگی 150 واتی دارد که قطعا بیش از نیاز شما برای خنک کردن یک mini-ITX است. این مهم به ما کمک کرد تا این سیستم را بدون افزایش میزان صدا اورکلاک کنیم.»

صدای بولداگ درحال اجرا با پردازشگر Core i7 و Titan X کاملا رسا است اما برای یک کامپیوتر گیمینگ سطح بالا ساکت محسوب می‌شود. اگر آن را در یک کشو یا کمد قرار دهید بعید است بتوانید صدای آن را بشنوید. در مورد قرار دادن بولداگ و احتمال داغ کردن آن هم از کورسیر سوال شده است، چرا که این مورد برای چند نسل اخیر کنسول‌های بازی مشکل‌ساز بوده است. Sklavos می‌گوید: «این دستگاه یک کامپیوتر است، پس لزوما نمی‌توانید آن را در یک کشو یا کمد چال کنید، اما اگر آن را در یک قفسه بگذارید که حداقل جلویش باز باشد و فضای مناسبی در پشت یا پهلوهایش وجود داشته باشد، مشکلی پبش نمی‌آید.»

کورسیر قصد دارد تا بولداگ را اواخر امسال با یک مادربرد mini-ITX و آخرین پلتفورم اینتل روانه بازار کند. این بدین معناست که می‌تواند از حافظه DDR4 و آخرین پردازشگرها پشتیبانی کند. البته اگر بخواهید می‌توانید مادربرد را تغییر دهید.

این شرکت لوازم جانبی هم برای بولداگ عرضه خواهد کرد. اسم آن Lapdog است و در همان اواخر سال ارائه خواهد شد. لپ‌داگ یک صفحه عجیب و غریب کابلی است که برای بازی روی پاهایتان قرار می‌گیرد و یک جا هم برای موس دارد. جالب اینجا است که لپ‌داگ فقط یک قاب است که صفحه‌کلید مکانیکی Corsair را در خود جای می‌دهد و یک محفظه هم دارد که کابل‌ها را از دیدرس پنهان می‌کند.

در آزمایش انجام شده، کار با آن خیلی راحت بود. لپ‌داگ قطعا اندازه بزرگی دارد و به راحتی روی هر دو پای‌تان جا می‌شود. در نگاه اول به نظر بدقواره می‌آید اما به محض اینکه روی پای‌تان راست و ریستش کردید، احساس خوب و راحتی خواهید داشت. زیر آن با فوم منحنی پوشش داده شده تا به خوبی روی پای‌تان تراز شود و به نظر نمی‌رسد بعد از یکی دو ساعت بازی احساس ناراحتی کنید. محل قرارگیری موس کاملا جا دار است اما اگر عرض آن کمی بیشتر بود، بهتر می‌شد. لپ‌داگ با فاصله بسیار از Turret شرکت Razer کار‌آمد‌تر و مقاوم‌تر است. فکر نکنم بخواهید با لپ‌داگ GS:GO بازی کنید اما برای اکثر بازی‌های کامپیوتری، لپ‌داگ بهترین راه برای کشاندن موس و صفحه‌کلید به اتاق نشیمن است.

لپ‌داگ 90 دلار قیمت خواهد داشت و اگر با صفحه‌کلید تجمیع شود 200 دلار برای‌تان آب می‌خورد. قیمت پایه برای یک قاب پلاستیکی با چند پورت USB خیلی زیاد بنظر می‌رسد. اگر Roccat Sova هم امسال به بازار بیاید مشاهده تعدیل قیمت‌ها جالب خواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟