Microsoft WiFi
وای فای بی سیم مایکروسافت برای میلیون ها کاربر
به نظر می‌رسد دیدگاه‌ها درباره مایکروسافت باید به کلی تغییر کند. این شرکت نه تنها غول بزرگ نرم‌افزاری در سرتاسر جهان به شمار می‌رود بلکه در نظر دارد تا حضور قدرتمندی در عرضه مخابرات داشته باشد. این شرکت در نظر دارد دسترسی میلیون‌ها کاربر را به اینترنت بی‌سیم در هر نقطه از جهان امکان‌پذیر سازد! البته این مطلبی است که مایکروسافت آن‌را اعلام کرده است اما در عمل دسترسی همه کاربران سرتاسر جهان به این سرویس با محدودیت‌هایی همراه خواهد بود.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت به طور تصادفی خبر از ارائه سرویس بی‌سیم خود داد. سرویسی که به کاربران ویندوز، مک، آندروید، iOS و ویندوزفون اجازه اتصال به میلیون‌ها هات‌اسپات را در سراسر جهان می‌دهد. سرویس جدید مایکروسافت موسوم به Microsoft WiFi همزمان با ثبت دامنه https://www.microsoftwifi.com فاش شد.

هر چند این سایت غیرفعال است و لینک مذکور به شما عبارت Coming Soon را نشان می‌دهد اما یک مقام مسئول در مایکروسافت به سایت ونتنوربیت گفته است: « این خبر را تأیید می‌کنم، مایکروسافت در حال کار روی سرویس جدیدی به نام Microsoft WiFi است که دسترسی رایگان به اینترنت را بدون هیچ زحمتی در اختیار کاربران سراسر جهان قرار می‌دهد. ما جزییات بیشتر در رابطه با این پروژه را زمانی‌که سرویس مذکور در دسترس عموم قرار گرفت اعلام خواهیم کرد.»

به نظر می رسد سرویس بی‌سیم مایکروسافت مکملی یا به عبارت دقیق‌تر وصله‌ای برای اسکایپ باشد که به مشترکان اجازه دسترسی به هات‌اسپات‌ها را در مکان‌هایی همچون کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها و ایستگاه‌های قطار که تعداد زیادی ارائه کننده با استفاده از یک لاگین به آن وارد می‌شوند، می‌دهد. هات‌اسپات‌های Xfinity Wi-Fi و Gowex در ایالات متحده قرار دارند و اکسس‌پوینت‌های BT و The Cloud  در انگلستان مستقر هستند. کاربران می‌توانند در ازای هر چند دقیقه آنلاین بودن با استفاده از کارت اعتباری از طریق حساب اسکایپ مبلغ لازم را پرداخت کنند. خبر راه‌اندازی دامنه microsoftwifi.com اولین بار توسط کاربر سایت توییتر اطلاع‌رسانی گردید، کاربری که تاکنون اطلاع‌رسانی درباره Microsoft Earn، One Clip و Flow  را انجام داده است.

اما به نظر می‌رسد ارائه سرویس مذکور از سوی مایکروسافت چیزی بیش از یک تغییر نام برند از Skype WiFI به Microsoft WiFi باشد و نشان دهنده گسترش دامنه تجاری فعالیت‌های اسکایپ خواهد بود.

البته سایت ونتوربیت اطلاع پیدا کرده است که این سرویس حجم گسترده‌ای از مخاطبان را هدف  قرار داده است به طوری که با 10 میلیون هات‌اسپات وای‌فای در 130 کشور جهان یک پروژه بسیار عظیم محسوب می‌شود. ما در حال حاضر تنها یکسری جزییات و اطلاعات مبهم در اختیار داریم.

چه کسانی به این سرویس دسترسی دارند؟

کاربرانی که اشتراک اسکایپ آن‌ها از طریق  Microsoft Work  و  Play Bundle است و 149 دلار در سال برای آن هزینه می‌کنند و کاربران Office 365 Home،  Skype Unlimited World service و Xbox Live Gold توانایی دسترسی به Microsoft Wi-Fi را دارند. اما هنوز به درستی مشخص نیست آیا کاربران این سرویس‌ها لازم است برای مجوزهای مربوطه مبلغ اضافی‌تری را از حساب اعتباری اسکایپ خود پرداخت کنند یا خیر. افرادی که تبلت سورفیس 2 را با یک Skype Wi-Fi Bundle  خریداری کرده‌اند و کارمندان سازمان‌هایی که از  آفیس 365 سازمانی استفاده می‌کنند نیز توانایی استفاده از Microsoft Wi-Fi را خواهند داشت.

کاربران چه پلتفرمهایی به این سرویس دسترسی خواهند داشت؟

در یک کلام همه کاربران! ونتوربیت از وجود برنامه‌هایی برای ویندوز، مک، آندروید، iOS و ویندوزفون پرده برداشته است که به طور خودکار شما را به هات‌اسپات Wi-Fi در محدوده مورد پوشش متصل خواهند کرد. مایکروسافت به سایت بیزنس اینسایدر گفته است سرویس جدید مایکروسافت به نام Microsoft WiFi بدون هیچ زحمتی دسترسی بی‌سیم را برای میلیون‌ها نفر امکان‌پذیر خواهد ساخت.

چرا Microsoft WiFi؟

دلیلی که مایکروسافت اقدام به تغییر نام برند Skype WiFi کرده است شاید بیشتر به استراتژی جدید این شرکت باز می‌گردد که می‌گوید "One Microsoft" به جای Sky. مایکروسافت در حال تغییر نام یکسری از محصولات و سرویس‌های تجاری خود است به طوری‌که همه این سرویس‌ها تأکیدشان به برند Microsoft به عنوان بخشی از نام تجاریشان باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟