قابلیت جدید گوگل برای کروم
با کپی/پیست در اندروید خداحافظی کنید!
یکی از ویژگی‌های فناوری مدرن که هر روز با آن سروکار داریم کپی/پِیست است ولی گوگل می‌خواهد با یک روش جدید به‌نام "کپی‌لِس پِیست" نیمی از این راه را کوتاه کند. آن‌ها در حال تست این روش روی آندروید هستند و اگر با موفقیت انجام شود، کاربران می‌توانند بدون نیاز به کپی، پِیست کنند.

1606683296_1_0.gif

ولی این سئوال پیش می‌‌آید که تلفن از کجا تشخیص می‌دهد کاربر قصد کپی چه چیزی را دارد؟ خُب، به‌نظر می‌رسد گوشی‌های ما فعلا نمی‌توانند کپی را به‌طور کامل حذف کنند. ولی می‌توانند به‌صورت کاملا هوشمندانه تشخیص دهند که می‌خواهیم چه چیزی را کپی کنیم و این کار در اپ‌های مختلف امکان‌پذیر است.

وقتی به کدهای کروم برای بیلد "آندروید کاناری" نگاه می‌اندازیم می‌گوید: "اگر در حال نگاه کردن به وبسایت یک رستوران باشید و بعد از آن بلافاصله به اپلیکیشن مپس بروید، کیبورد نام آن رستوران را به‌عنوان پیشنهاد برای وارد کردن در نوار جستجو به شما ارائه می‌دهد." ولی متأسفانه مسئله به این راحتی نیست و این ویژگی به همین سادگی کار نمی‌کند.

به‌عبارت دیگر، قابلیت فوق وابستگی زیادی به متن و موضوع دارد و در این حالت است که معنی پیدا می‌کند. طبق گزارشی که توسط توسعه دهندگان XDA منتشر شد "با این‌که چندین بار به وبسایت رستوران مراجعه کردیم، کیبورد هیچ پیشنهاد خاصی ارائه نداد."

مطلب پیشنهادی

سرانجام اندرویدی‌های از ویندوزی‌ها پیشی گرفتند
افزایش دائمی نقش اسمارت‌فون در زندگی روزمره افراد

روش کپی‌لِس پِیست اولین بار در ماه مارس گذشته مطرح شد ولی هیچ توضیح بیشتری در خصوص نحوه کارکرد آن داده نشد. ولی گفته می‌شود گوگل کار خود را از ماه فوریه آغاز کرده است. به احتمال زیاد، گوگل این ویژگی را در کروم 60 برای آندروید به‌کار می‌گیرد. قرار است کروم 60 طی چند ماه آینده منتشر شود.

ولی این قابلیت محدودیت‌هایی هم دارد. به‌عنوان مثال، اگر در حال کار در مود Incognito در کروم برای آندروید باشید فعال نمی‌شود. هم‌چنین گوشی‌های رده پایین آندروید فعلا امکان ارائه آن را ندارند.

از طرف دیگر، این احتمال وجود دارد که کپی‌لِس پِیست به‌صورت گسترده در نسخه جدید آندروید یعنی آندروید O استفاده شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟