اولین فاز ورود به دنیای جدید
7 مرداد: ویندوز 10می آید
تری مایرسن روز یک جولای در وبلاگ ویندوز نوشت: «امروز هیجان زده هستم که تاریخ عرضه رسمی ویندوز 10 را اعلام کنم. در حقیقت، فکر می‌کنم به کورتانا بزرگ‌ترین دستیار شخصی جهان می‌توانیم اجازه دهیم اشتراک‌گذاری اخبار را آغاز کند. شما سؤالاتی از کورتانا می‌پرسید و او به شما پاسخ خواهد داد! بعد از دریافت بازخوردها و آزمایش ویندوز توسط چهار میلیون نفر عضو Windows Insider ما بزرگ‌ترین پروسه کار روی ویندوز 10 را انجام دادیم و آماده هستیم به‌روزرسانی رایگان را برای همه مشتریان ویندوز ارائه کنیم.»

1606683296_1_0.gif

انتظارها به پایان رسید! شایعات و اخباری که از مدت‌ها قبل منتشر شده بود صحت داشتند، مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرد نسل بعدی سیستم‌عامل ویندوز یعنی ویندوز 10، 29 جولای رسما عرضه شده و قابل دانلود خواهد بود، اما در انتظار ویندوز موبایل 10 در این تاریخ نباشید، به دلیل این‌که ویندوز 10 ویژه کامیپوترهای شخصی و تبلت‌ها عرضه خواهد شد.

http://www.shabakeh-mag.com/sites/default/files/styles/content/public/images/body/03_32.jpg?itok=BGIzdELT

البته اولویت با کاربران سیستم‌عامل‌های ویندوز 7 و ویندوز 8.1 است که قبلا برای دریافت ویندوز 10 ثبت‌نام کرده و اسم خود را رزرو کرده باشند. کاربران در این تاریخ می‌توانند ویندوز 10 را به طور کامل دانلود کرده یا یک کامپیوتر شخصی مجهز به ویندوز 10 را از خرده‌فروشی‌ها خریداری کنند. کاربران از طریق لینک رزرو که مایکروسافت از طریق به‌روزرسانی به ویندوز 7 و ویندوز 8.1 در اختیار کاربر قرار می‌دهد، برای ثبت‌نام و پیش‌ بارگذاری میتوانند استفاده کنند. البته مایکروسافت اعلام نکرده است در این تاریخ هر دو نسخه Home یا Professional عرضه خواهند شد یا خیر اما به نظر می‌رسد هر دو نسخه در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

مایرسن در وبلاگ ویندوز فهرستی از ویژگی‌هایی که در ویندوز 10 قرار خواهند شد را اعلام کرده است، ویژگی‌هایی همچون کورتانا، مرورگر اج، ویژگی امنیتی Windows Hello و... که قبلا مورد بحث قرار گرفته‌اند در ویندوز 10 قرار خواهند داشت. مایرسن در ویدئو منتشر شده ضمن اشاره به فروشگاه جدید ویندوز گفته است این فروشگاه اکنون بازی‌های سطح بالایی که از دایرکت‌اکس 12 پشتیبانی می‌کنند را در خود جای خواهد داد. او همچنین اعلام کرد ارتقاء به ویندوز 10 رایگان خواهد بود و به‌روزرسانی‌های امنیتی پیوسته همچون گذشته به طور رایگان برای دستگاه کاربر وجود خواهند داشت. با این‌حال، مایکروسافت توضیح نداد پشتیبانی مادام العمر از کامپیوترهای شخصی به چه صورتی انجام می‌گیرد.

ارتقاء به ویندوز 10 چگونه خواهد بود؟

اگر نگران این موضوع هستید که چگونه می‌توانید سیستم خود را به ویندوز 10 به‌روزرسانی کنید، باید بدانید جای نگرانی نیست. شما در هر لحظه توانایی اتصال به برنامه Windows Insider را دارید. این برنامه به شما اجازه دانلود یک کپی از پیش‌نمایش سیستم‌عامل را داده تا بتوانید با آن کار کنید. البته در زمان ارتقاء به ویندوز 10 سیستم شما مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود مشکلاتی از قبیل ناسازگاری سخت‌افزاری یا سرویس‌ها این موضوع به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. این به‌روزرسانی در مجموع 3 گیگابایت خواهد بود.

http://www.shabakeh-mag.com/sites/default/files/styles/content/public/images/body/04_23.jpg?itok=Fp07UlwN

در حالی که کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 سیستم خود را به طور رایگان به ویندوز 10 ارتقاء می‌دهند، بسیاری از سازندگان لازم است تا مجوز مربوط به آن‌را خریداری کنند. خرده فروشی آنلاین NewEgg تصویری از قیمت نسخه OEM ویندوز 10 را منتشر کرده است. قیمت‌هایی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید کاملا نزدیک به مجوز ویندوز 8.1 است.

http://www.shabakeh-mag.com/sites/default/files/styles/content/public/images/body/02_43.jpg?itok=u9lq4jkP

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟