دستیار دیجیتال مایکروسافت به همه پلتفرم‌ها می‌اندیشید
کورتانا روی آندروید و iOS می‌نشیند
تا چند وقت دیگر کورتانا به صورت رسمی در قالب یک برنامه چندسکویی نه تنها محدود به ویندوز نخواهد بود، بلکه کاربران سیستم‌عامل‌های دیگر نیز می‌توانند از ویژگی‌های قدرتمند آن استفاده کنند.

مایکروسافت به طور رسمی خبر ورود کورتانا به سیستم‌عامل‌های آندروید و iOS را تأیید کرد. غول نرم‌افزاری در نظر دارد نسخه‌های جداگانه‌ای را برای هر یک از این سیستم‌عامل‌ها عرضه کند تا دستیار شخصی به خارج از دنیای ویندوز وارد شود.

مایکروسافت فقط یک تصویر مختصر و کوتاه از این برنامه‌ها را نشان داد، اما این شرکت اعلام کرد کاربران آندروید و iOS محاوره‌ها و سؤالات خود را به همان شکلی که کاربران سیستم‌عامل ویندوز محاوره‌ها و سؤالات خود را از کورتانا می‌پرسند، می‌توانند مطرح کنند. این نسخه از کورتانا برای آندروید در اواخر ماه ژوئن و برای iOS در اواخر سال جاری میلادی برای کاربران عرضه خواهد شد. البته لازم به توضیح است کورتانا روی iOS یا آندروید به همان قدرتی که روی ویندوز کار می‌کند نخواهد بود، اما با بخش‌های مختلف این سیستم‌عامل‌ها ادغام می‌شود.

همچنین، مایکروسافت در حال فراهم کردن پشتیبانی از اعلان‌ها برای آن است. با اضافه شدن ویژگی اعلان‌ها به کورتانا، کاربران توانایی دریافت اعلان‌های مربوط به نتایج مسابقات ورزشی و قریب به اتفاق ویژگی‌های کورتانا که در حال حاضر در سیستم‌عامل ویندوزفون 10 و ویندوز 10 قرار دارند را در اختیار خواهند داشت. کورتانای مایکروسافت به صورت چند پلتفرمی با همه بخش‌های تلفن‌های جدید کار خواهد کرد تا سرویس‌ها و ویژگی‌های ویندوز 10 را برای همه گوشی‌های هوشمند عرضه کند. البته به دلیل این‌که مایکروسافت شبیه به دستگاه‌های ویندوزی به طور مستقیم به این سیستم‌عامل‌ها دسترسی ندارد، در نتیجه کاربر امکان فعال‌سازی فرامینی همچون دسترسی به گزینه‌هایی برای اجرای برنامه‌ها یا دسترسی به تنظیمات را در اختیار نخواهد داشت. البته ردموند از یک کمپین تلفن پرده‌برداری کرده است که به کاربر برای همسان‌سازی آندروید، iOS یا ویندوز با استفاده از کامپیوتر شخصی کمک می‌کند.

نزدیک به یک ماه پیش یک گروه از هکرهای ایتالیایی موسوم به OrangeSec  با نفوذ در کورتانا موفق شدند نسخه ویژه‌ کورتانا را برای آندروید عرضه کنند. آن‌ها اسم این برنامه جدید خود را پورتانا  (Portaña ) نام نهادند. هر چند پورتانا توانایی برقراری ارتباط با سرور مایکروسافت را دارد اما توانایی پیاده‌سازی همه ویژگی‌های کورتانا را ندارد. البته این نسخه فقط به زبان ایتالیایی صحبت کرده، توانایی کار کردن به صورت آفلاین را نداشته و فرآیند ادغام‌سازی آن با آندروید به همان شکلی که کورتانا با ویندوز ادغام می‌شود نیست.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟