وقتی ماشین پزشک می‎شود
این روبات روان درمانگر به شما می‎گوید افسرده هستید یا خیر!
محققين دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مشغول تحقیق روی توانایی‎های یک روبات آزمایشی روان درمانگر به نام الی هستند. این روبات می‎تواند مشکلات شما را شنیده، و نشانه‎های احتمالی وجود افسردگی در شما را تشخیص دهد.

1606683296_1_0.gif

در حال حاضر الی و نرم‌افزار SimSensei او در حال پشت سر گذاشتن آزمايش‌های خود در سربازخانه‎های ایالت متحده هستند و تا این زمان بازخوردهای این تحقیقات مثبت گزارش شده است. سربازان گزارش داده‎اند با کمک این روش این امکان را پیدا کرده‎اند که آزادانه‎تر حرف‎هایشان را بیان کنند، چرا که این احساس در آنها به وجود نمی‎آید که مورد قضاوت قرار می‎گیرند. طبق گزارش‌های ان‎بی‎سی، یکی از مشارکتکنندگان این مطالعات می‎گوید: «این شیوه خیلی بهتر از صحبت کردن با یک انسان است. من از صحبت کردن در مورد مشكلات شخصی با افراد دیگر احساس راحتی نمی‎کنم.»

رنگ رخساره خبر می‎دهد از سر درون

الی حالات چهره و الگوهای گفتاری شخصی كه مشغول گفتگو با او است را مورد بررسی قرار می‎دهد تا میزان سلامتی آنها را تشخیص دهد. به عنوان مثال، نوع لبخند زدن افراد افسرده با افراد عادی کمی‎ تفاوت دارد، لبخند آنها کوتاه‎تر بوده و کامل نیست.

در حال حاضر الی مراحل آزمایشی خود را پشت سر می‎گذارد. با بودجه‎ای که از طریق دولت ايالات متحده تامین می‎شود، این نرم‌افزار و سختافزار (که شامل کینکت اکس باس 360 هم می‎شود) در نهایت می‎تواند برای  سربازانی که در میدان جنگ دچار مشکلات روحی روانی می‎شوند، مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست این تحقیقات، گیل لوکاس می‎گوید: «در نهایت، این برنامه می‎تواند به مردم یک احساس امنیت خاطر بدهد، یک روان درمانگر انسان ممکن است بتواند احساس امنیت خاطر را به بیمار خود القا کرده و کاری کند که بیمار حس ناشناس ماندن و حفظ حريم خصوصی بین بیمار و پزشک را داشته باشد، اما احتمالا هرگز نخواهد توانست احساس ناشناس ماندن افراد زمان صحبت با یک کامپیوتر را به آنها بدهد.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟