توسط آژانس هوایی SpaceX
10/12/1395 - 14:36
برای اولین بار در تاریخ: سال ۲۰۱۸ دو شهروند به اطراف کره ماه سفر می‌کنند
سفر به دور ماه و سفرهای اکتشافی و فضانوردی روی کره ماه سابقه طولانی دارند اما خبر مهم این است که دو شهروند معمولی سال ۲۰۱۸ برای سفر گردشگری به اطراف کره ماه ارسال می‌شوند.

1606683296_1_0.gif

تور سفرهای گردشگری به کره ماه اواخر سال ۲۰۱۸ افتتاح می‌شود و برای شروع آژانش فضایی SpaceX دو شهروند خصوصی را به کره ماه می‌فرستد. چندین سال است درباره این سفر تاریخی وعده شنیدیم و به نظر می‌رسد تا یک سال و اندی دیگر به چشم می‌بینیم. 

مطلب پیشنهادی

۶ فناوری جدید که اینترنت پرسرعت را به گوشه و کنار جهان می‎رسانند
تکنیک‌هایی برای دسترسی همه جهان به اینترنت

SpaceX اعلام کرده است اواخر سال ۲۰۱۸ دو شهروند خصوصی را به کره ماه اعزام می‌کند. اسامی این دو شهروند اعلام نشده است و همین‌طور معلوم نیست چقدر هزینه پرداخت کردند. SpaceX می‌گوید این مسافران در حال آموزش و گذراندن آزمایش‌های سلامت جسمانی و تناسب اندام هستند. 

تلویزیون CNBC گزارش داده است که این سفر حدود یک هفته به طول می‌انجامد. ایلان ماسک؛ مدیرعامل SpaceX نیز اظهار داشته این مسافران به اطراف کره ماه اعزام شده و تجربه سفر به اعماق فضا را خواهند داشت و دوباره به زمین برمی‌گردند. بنابراین، به نظر می‌رسد خبری از فرود روی کره ماه نباشد و فقط در اطراف کره ماه گردش کنند. 

SpaceX نیز این موضوع را متذکر شده که فرودی روی کره ماه صورت نمی‌گیرد اما باز هم این سفر بسیار مهم و بزرگ جلوه می‌کند چون برای اولین بار است افراد معمولی و نه فضانوردان حرفه‌ای به اعماق فضا ارسال می‌شوند. برای این سفر از کپسول نگه‌داری انسان SpaceX Dragon استفاده می‌شود که از ابتدا برای این منظور طراحی و ساخته شده است. 

تیم‌های زیادی درخواست سفر به کره ماه را دارند و اگر اولین سفر گردشگری با موفقیت به اتمام برسد؛ شاهد برپایی تورهای متمادی برای سفر به کره ماه خواهیم بود. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟