زندگی مسالمت‌آمیز دِرون‌ها در مجاورت فرودگاه‌ها
دِرون‌ها به توسعه یکی از پرازدحام‌ترین فرودگاه‌های دنیا کمک می‌کنند
دِرون‌ها و فرودگاه‌ها اغلب مثل روغن و آب می‌مانند و تحت هیچ شرایطی با هم کنار نمی‌آیند. اما این مسئله در خصوص هاب هوایی فرودگاه آتلانتا صدق نمی‌کند. مسئولین این شهر در یک همکاری مشترک با 3DR؛ شرکت مهندسی آتکینز و اتودسک از دِرون برای مپینگ فرودگاه بین‌المللی "هارتسفیلد-جکسون"‌ به‌عنوان بخشی از برنامه توسعه استفاده می‌کنند.

1606683296_1_0.gif

کلید رسیدن به این خواسته فناوری "سایت اسکن" متعلق به شرکت 3DR بود. فناوری مذکور به‌صورت خودکار و بدون نیاز به نیروی انسانی اطلاعات را گردآوری می‌کند. دِرون‌ها قادر خواهند بود تا موزاییک‌های دو بعدی و اسکن‌های نقطه‌ای سه بعدی تهیه کنند بدون این‌که به هواپیماهای مسافربری نزدیک شوند. چون نزدیک شدن به فضای آن‌ها خطرات زیادی را به‌دنبال خواهد داشت. فرودگاه بین‌المللی آتلانتا با جابه‌جایی بیشتر از 100 میلیون مسافر در روز یکی از پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های دنیا به‌شمار می‌رود.

مطلب پیشنهادی

تماشا کنید: آیرودینامیک دِرون را با این ابرکامپیوتر ببینید
کاربردهای دِرون بیشتر از عکاسی و فیلم‌برداری است

شاید سخت‌ترین چالش پیش روی این همکاری مشترک؛ متقاعد کردن سازمان قانون‌گذاری FAA بود که نهایتا چراغ سبز را به آن‌ها نشان داد. سایت‌اسکن موفق شد FAA را متقاعد کند که دِرون‌های نقشه‌بردار وارد حریم پرواز هواپیماها نمی‌شوند. اما در قبال این تأیید؛ آن‌ها متعهد شده‌اند که نیروهایی که دِرون‌ها را هدایت می‌کنند دائما با برج کنترل ترافیک هوایی در تماس باشند.

این نقشه‌ها و مدل‌های به‌دست آمده می‌تواند به از بین بردن مکان‌های قدیمی و طراحی اولیه جایگزین‌های آن‌ها کمک کند. از طرف دیگر؛ 3DR امیدوار است سایر فعالان حوزه دِرون از شیوه‌ای مشابه آن‌ها برای همکاری با FAA استفاده کنند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟