هفت ویرایش‌ مختلف
نسخه‌های مختلفی از ویندوز 10 در تابستان عرضه خواهند شد
همچون گذشته کاربران ویندوز 10 نسخه‌های مختلفی از آن‌را مشاهده خواهند کرد. ویندوز 10 به‌گونه‌ای طراحی شده است تا روی طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها برای انجام محاسبات شخصی قرار گیرد. این سیستم‌عامل از کامپیوترهای شخصی تا ATM و فناوری‌های پوشیدنی را هدف قرار داده است. مهم نیست چه نسخه‌ای را مورد استفاده قرار می‌دهید، تجربه به‌کارگیری ویندوز 10 روی دستگاه‌های مختلف به‌راحتی خواهد بود.

1606683296_1_0.gif

در حالی‌که مایکروسافت هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه ویندوز 10 ارائه نکرده است و همگان تابستان را زمان عرضه نسخه نهایی می‌دانند، غول نرم‌افزاری 14 می درباره نسخه‌های مختلفی از ویندوز 10 که در آینده عرضه خواهند شد، اطلاع‌رسانی کرد.

Windows 10 Home نسخه‌ای است که مایکروسافت آن‌را نسخه دسکتاپی که تمرکزش مصرف‌کنندگان خواهد بود، نامید. این نسخه‌ای است که روی بیشتر کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها قرار خواهد گرفت و شامل ویژگی‌های اصلی ویندوز 10 همچون مرورگر Microsoft Edge، فناوری امنیتی تشخیص چهره Windows Hello، کورتانا و برنامه‌های از پیش ساخته شده یونیورسال است. برای تکمیل نسخه خانگی Windows Home، مایکروسافت نسخه حرفه‌ای ویندوز Windows 10 Pro را نیز عرضه خواهد کرد. نسخه‌ای که معادل Windows 8 Pro خواهد بود و کاربران آن از مزایایی همچون به‌روزرسانی ویندوز برای کسب و کارها، کاهش هزینه‌های مدیریتی، کنترل بهتر روی به‌روزرسانی‌های عرضه شده و همچنین دسترسی به جدیدترین نوآوری‌های عرضه شده از سوی مایکروسافت بهره خواهند برد.

مایکروسافت همچنین ویندوزفون را در راستای عرضه ویندوز 10 برای کامپیوترها، تبلت‌ها و اکس‌باکس‌وان تغییر نام داد. Windows 10 Mobile نام جایگزین اعلام شده از سوی مایکروسافت است و شامل یک رابط لمسی بهینه‌سازی شده برای آفیس و پشتیبانی از ویژگی جدید Continuum برای تلفن‌های‌همراه خواهد بود. همچنین، از تلفن‌های‌همراه و تبلت‌های کوچک (با صفحه‌نمایش‌هایی با اندازه کوچکتر از 8 اینچ) و رابط ویندوزفون نیز پشتیبانی خواهد کرد. مایکروسافت همچنین یک نسخه سازمانی از ویندوز موبایل 10 را عرضه خواهد کرد که برای کسب و کارهای بزرگ که تصمیم دارند این سیستم‌عامل را روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود نصب کنند در نظر گرفته است.

در کنار این سه نسخه اصلی، مایکروسافت Windows 10 Enterprise (ویژه سازمان‌های بزرگ و متوسط)، Windows 10 Education (نسخه ویژه مدارس، دانش‌آموزان، اساتید و مدیران) و Windows 10 IoT Core (ویژه دستگاه‌های کوچک‌تر و اینترنت اشیاء) را عرضه خواهد کرد. در مجموع هفت نسخه روی طیف گسترده‌ای از محصولات مورد استفاده قرار خواهند گرفت.  تونی پروفت از عوامل اجرایی گروه ویندوز گفت: « ما به شدت در حال کار روی ویندوز 10 هستیم تا بتوانیم آن‌را در تابستان عرضه کنیم.» به دلیل این‌که ویندوز 10 قرار است روی طیف گسترده‌ای از محصولات مورد استفاده قرار گیرد ، این نقطه عطفی در آغاز به کار نسل جدیدی از ویندوز خواهد بود. مشتریان می‌توانند در انتظار نوآوری و بهروزرسانی‌های امنیتی مداوم ویژه دستگاه‌های ویندوز 10 باشند که شامل ویژگی‌های امنیتی پیشرفته و قابلیت‌های مدیریتی برای کسبوکارها خواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟