پیش‌نمایش تابستان امسال منتشر می‌شود
نگاهی به مهم‌ترین قابلیت‌های SQL Server 2016
ساتیا نادلا در کنفرانس Ignite ضمن اعلام خبر عرضه پیش‌نمایش اس‌کیو‌ ال‌ سرور 2016 در تابستان امسال گفت: « SQL Server 2016 پلتفرم هوشمندی خواهد بود که نگاهش به دنیای موبایل و کلاود معطوف شده است.»

به عنوان بزرگترین جهش در تاریخ پلتفرم داده‌ای مایکروسافت، پیش‌نمایش نسخه بعدی نرم‌افزار محبوب بانک‌اطلاعاتی مایکروسافت (SQL Server 2016) در تابستان امسال عرضه خواهد شد. این نسخه جدید با ویژگی‌های مختلفی همچون رمزنگاری داده‌ها در حالت استفاده و سکون و ادغام شدن با زبان برنامه‌نویسی R در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. مایکروسافت سال گذشته مالکیت توزیع R را که انقلابی در تجزیه و تحلیل ترافیک داده‌ها به وجود آورد، از آن خود کرد. از ویژگی‌های شاخص و متمایز این نسخه به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

Always Encrypted

امنیت داده‌ها بالاترین اولویت برنامه‌های مهم و حیاتی به شمار می‌رود. SQL Server به عنوان یک بانک‌اطلاعاتی سازمانی که در طول شش سال گذشته کمترین آسیب‌پذیری‌های امنیتی را تجربه کرده است، در این زمینه حساس است. اما برای کمک به مصرف‌کنندگان برای افزایش امنیت داده‌ها وقتی که در حال کار با این بانک‌اطلاعاتی در حالت پیش‌فرض SQL Server یا در حالت ابری هستند،  Always Encrypted طراحی شده است. با استفاده از این فناوری که ماحصل فعالیت‌های انجام شده از سوی تیم تحقیقاتی مایکروسافت است، SQL Server این توانایی را دارد تا همه عملیات خود را روی داده‌های رمزنگاری شده به بهترین شیوه انجام دهد. کلید مورد استفاده در رمزنگاری همراه با برنامه‌ای که مشتری در یک محیط قابل اعتماد از آن استفاده می‌کند، قرار می‌گیرد. رمزنگاری و رمزگشایی داده‌ها به صورت شفاف درون این برنامه انجام می‌شود که در نتیجه تغییرات را در برنامه‌های موجود به حداقل می‌رساند.

Stretch Database

در کنفرانس Ignite، مایکروسافت درباره مزایای بزرگ کلاود با سناریوهای هیربدی جدیدی که شامل بانک‌های اطلاعاتی کششی است به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت. آن‌چنان‌که هسته جداول تراکنشی، به لحاظ اندازه در حال بزرگ شدن است، ممکن است نیازمند آرشیو کردن داده‌ها بر مبنای تاریخ برای کاهش هزینه و افزایش کارایی باشید. این فناوری جالب به شما اجازه می‌دهد، به طور پویا تراکنش‌های داده‌ای را به Microsoft Azure وارد کنید. در نتیجه عملیات مورد نیاز روی داده‌های همیشه در دسترس و قابل استفاده بوده و مهم نیست چه اندازه‌ای داشته باشند. این فناوری به شما اجازه می‌دهد با کمترین هزینه از Azure استفاده کنید. همچنین از ترکیب Always Encrypted و Stretch Database برای بسط دادن داده‌های خود در یک شیوه امن‌تر و با آرامش خیال خاطر می‌توانید استفاده کنید.

Real-time Operational Analytics & In-Memory OLTP

برای اولین بار SQL Server در زمینه فناوری‌های در حافظه پیشرو خواهد بود، به طوری‌که مصرف‌کنندگان از مزیت‌های ترکیب بلادرنگ تجزیه و تحلیل‌های قابل استفاده با سرعت بخشیدن به عملکرد تراکنش‌ها که برای اولین بار توسط مایکروسافت عرضه شده است، بهره خواهند برد. In-Memory OLTP به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد که نزدیک به 30 برابر سریع‌تر از سیستم‌هایی که بر پایه دیسک کار می‌کنند، باشند. یک بانک‌اطلاعاتی که از حافظه اصلی سیستم به جای هارددیسک برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌کند، از سرعت بیشتری برخوردار است. بانک‌های اطلاعاتی In-Memory یا به‌اختصار IMDB به طور متناوب در محیط‌هایی با حجم بالا که زمان پاسخ‌گویی در آن‌ها مهم است مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بانک‌های‌اطلاعاتی به دلیل به‌کارگیری حافظه سیستم برای ذخیره‌سازی، زمان دسترسی و درخواست‌های بانک‌اطلاعاتی به طرز کاملا قابل محسوسی سریع‌تر هستند. شما اکنون می‌توانید از این فناوری تطبیق یافته برای کارایی تراکنش‌ها روی تعداد قابل توجهی از برنامه‌ها استفاده کرده و همچنین از مزایایی همزمانی افزایشی بهره ببرید. با این پیشرفت‌ها کاربران ویژگی‌های منحصر به فردی همچون ذخیره‌سازی ستون‌ها در حافظه را تجربه خواهند کرد که 100 برابر محاوره‌ها را سریع‌تر کرده، تأخیرهای به وجود آمده در پاسخ‌دهی همزمان را کاهش داده و امکان تجزیه و تحلیل‌های بلادرنگ را فراهم می‌کند. 

Built-in Advanced Analytics, PolyBase and Mobile BI

برای درک دقیق‌تر داده‌ها، SQL  Server 2016 محدوده پردازش تراکنش‌ها، انبار داده‌ها و اطلاعات تجارت‌ها برای تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته را از طریق فناوری عرض شده توسط Revolution Analytics توسعه داده است. (مایکروسافت 23 ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرد، Revolution Analytics را خریداری کرده است. شرکتی که محصولات و سرویس‌هایی پیرامون زبان برنامه‌نویسی R عرضه می‌کند که یکی از ارکان اصلی توسعه تجزیه و تحلیل‌ داده‌های حجیم است.) در نتیجه نه تنها تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته بیشتر از گذشته در دسترس خواهند بود، بلکه افزایش کارایی در زمان تجزیه و تحلیل‌ داده‌ها و قابلیت تحلیل پیشرفته در SQL Server با به کارگیری مستقیم الگوریتم‌های پردازش تحلیلی R  که روی SQL Server اجرا می‌شوند به همراه خواهد آمد. همچنین، Microsoft Azure Marketplace به شما این توانایی را می‌دهد تا بهره‌وری و کارایی کتابخانه تجزیه و تحلیلی خود را افزایش دهید. علاوه بر این، PolyBase نیز به SQL Server وارد شد تا قدرت استخراج و مدیریت روی داده‌های بدون ساختار و دارای ساختار را با استفاده از مهارت‌هایی که کاربران در T-SQL دارند افزایش دهد. با این موج جدید، فهم سریعتری از مجازی‌سازی قدرتمند روی بیشتر دستگاه‌ها که شامل برنامه‌های همراه روی ویندوز، iOS و آندروید هستند را به دست خواهید آورد. Mobile BI بینش دقیق‌تر تجاری را برای داده‌های پیش‌فرض از طریق مجازی‌سازی قدرتمند روی دستگاه‌های موبایل که مجهز به ویندوز، آندروید و iOS هستند و برنامه‌های محلی خاص خود را دارند، فراهم می‌کند. Enhanced Reporting Services نیز گزارش‌های مدرنی را با مجازی‌سازی قدرتمند فراهم می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟