به‌روزرسانی اینتل در پردازنده‌های سری Xeon
پردازنده‌های Xeon با 18 هسته و ریزمعماری هزول
اینتل پردازنده‌های سری Xeon را با مدل جدیدی به نام Xeon E7 v3 به‌روز کرده است. پردازنده‌ای که براساس فناوری ریزمعماری هزول تولید شده است. خانواده جدید پردازنده‌های اینتل احتمالا توجه بسیاری از کارشناسان و کاربران را به خود جلب خواهد کرد.

1606683296_1_0.gif

این خانواده جدید شامل 12 SKU می‌شود که می‌توانند تا 18 هسته و 45 مگابایت حافظه کش  L2  را در گران‌ترین و پیشرفته‌ترین مدل خود، یعنی مدل E7-8890 داشته باشند. سرعت این سری نیز 2.5 گیگاهرتز است.

اینتل اما همچنان از فناوری 22 نانومتری استفاده می‌کند که مشخص می‌کند که چرا این پردازنده‌ها هنوز دارای TDP به مقدار 165W هستند.در این میان اینتل از چیپ دیگری با نام رمز Broadwell-EX سخن گفته است که دارای فناوری 14 نانومتری است که مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در این خصوص می‌توان به آن اشاره کرد، پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 است که به پردازنده این امکان را می‌دهد تا 1.5 ترابایت حافظه رم را در حالت 8-socket تا 32-socket پشتیبانی کند و از سوی دیگر بتواند SKU های مختلف را در یک سیستم با هم منطبق کند.

به نظر می‌رسد از لحاظ صرفه‌جویی خرید پلتفرم جدید، 10 برابر به ازای هر دلار کارآیی بیشتری داشته باشد. حتی در مقایسه با مدل‌های Ivy Bridge اینتل ادعا می‌کند که پلتفرم جدید 600 درصد بیشتر کارآیی دارد که البته با توجه به عملکرد برخی از نرم‌افزارها مقدار واقعی بسیار پایین‌تر از این مقدار است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟