معرفی بهترین روش ارتقای گجت‌های هوشمند از سوی اینتل در CES 2017
می‌توانید این کامپیوتر را در هر تلویزیون و یخچالی نصب کنید
با پیشرفتی که در دستگاه‌های هوشمند دیده می‌شود، می‌توان آن‌ها را به‌عنوان کامپیوتر درنظر گرفت. همان‌طور که می‌دانید این دستگاه‌ها پردازنده؛ حافظه و سایر سخت‌افزارهایی که در دستگاه‌های پی‌سی دیده می‌شود را شامل می‌شوند. اما مشکل اصلی؛ قرار دادن سخت‌افزار محاسباتی در دستگاه‌هایی مانند تلویزیون یا یخچال است که خیلی زود از رده خارج می‌شوند.

1606683296_1_0.gif

به‌عبارت دیگر؛ برای این‌که یک تلویزیون سریع‌تر داشته باشید؛ چاره‌ای جز خرید یک دستگاه تلویزیون جدید نیست. اما به‌نظر می‌رسد که اینتل قصد دارد این معادله را برهم بزند.

مطلب پیشنهادی

زد‌تی‌ای اسمارت‌فونی با دوربین دوگانه و عکس‌برداری سه‌بعدی معرفی کرد + گالری عکس

این شرکت تولیدکننده پردازنده در نمایشگاه CES 2017 از یک دستگاه جدید به‌نام Campute Card رونمایی کرد. این وسیله یک پلتفرم جدید برای کامپیوترهای ماژولار به اندازه کارت‌های اعتباری است که می‌توانند به‌راحتی در داخل دستگاه‌های هوشمند قرار بگیرند. 

اما ایده اصلی چیست؟ هدف آن است که اگر زمانی سخت‌افزار Compute Card جدید در دسترس بود؛‌ تنها کاری که کاربر باید انجام دهد وصل کردن آن به تلویزیون یا یخچال است. این سخت‌افزار شامل SoCهای اینتل (سیستم بر روی چیپ)؛ حافظه؛ فضای ذخیره‌سازی و قابلیت‌ها و امکانات شبکه است.

شرکت اینتل در خصوص این محصول جدید می‌گوید: «سازندگان دستگاه‌های مختلف می‌توانند به‌سادگی یک اسلات مخصوص Intel Compute Card استاندارد را در داخل محصولات‌شان تعبیه کنند. سپس با توجه به نیازهایی که برای کارایی در عین قیمت وجود دارد بهترین Compute Card موجود را انتخاب می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا در وقت و منابعی که برای طراحی بلوک Compute نیاز است صرفه‌جویی شود و هم‌چنین موجب افزایش سرعت ابداع و نوآوری می‌شود تا در نهایت قدرت فوق‌العاده هوش مصنوعی در طیف وسیعی از دستگاه‌های موجود مورد استفاده قرار گیرد.»

با توجه به این‌که سخت‌افزار موبایل روزبه‌روز قدرت‌مندتر می‌شود و در کنار آن از بین رفتن مشکلات معمول در دستگاه‌های هوشمند؛ حرکت اینتل برای تحقیق و توسعه Compute Card منطقی به‌نظر می‌رسد.

علاوه بر این؛ همکاری اینتل با شرکت‌هایی نظیر دل؛ لنوو؛ اچ‌پی و شارپ برای توسعه این پلتفرم منطقی به‌نظر می‌رسد.

برای مشاهده دیگر اخبار نمایشگاه CES 2017 می‌توانید اینجا کلیک کنید. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟