Boost کیت ویژه کودکان
لگو محصول آموزشی دیگری برای کودکان عرضه کرد
بسیاری از مردم خیلی وقت است که با Mindstorms آشنا هستند. پلتفرم روباتیکی که به شما اجازه می‌دهد، روبات‌های جالبی را طراحی کنید. Lego WeDo محصول موفق دیگری بود که از سوی این شرکت معرفی شد. یک ابزار آموزشی ساده که به کودکان اصول اولیه برنامه‌نویسی را آموزش می‌داد. اما در نمایشگاه امسال لگو یک کیت جالب دیگر را عرضه کرد. کیت Boost به کودکان شما اجازه می‌دهد یک گربه روباتیکی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا سازدهنی بنوازد.

1606683296_1_0.gif

Boost یک کیت روباتیک مبتنی بر برنامه‌نویسی است که بیش از آن‌که رویکردهای آموزشی در آن لحاظ شده باشد، جنبه‌های سرگرمی در آن مورد توجه قرار گرفته‌اند. کیت Boost متشکل از یکسری بلوک‌های موتوریزه‌ای است که Move Bub نام دارند. این بلوک‌ها به حس‌گرهایی تجهیز شده‌اند که قادر هستند حالت کج شدگی را تشخیص دهند. انرژی مورد نیاز این بلوک‌ها توسط شش باتری از نوع AAA تامین می‌شود. کیت Boost متشکل از یک موتور اضافی، حس‌گرهای تشخیص رنگ و فاصله و همچنین 843 قطعه سنتی لگو است.

در حالی که لگو سعی کرده است یک بسته کامل را آماده کند اما هنوز هم یکسری کاستی‌ها وجود دارد. به طور مثال، عدم وجود یک تبلت اندرویدی یا iOS که به مصرف‌کننده اجازه دهد از برنامه کاربردی این شرکت به منظور دنبال کردن دستورالعمل‌ها استفاده کرده یا از ابزارهای برنامه‌نویسی برای برنامه‌ریزی کردن قطعات استفاده کند، خبری نیست. همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، کودکان قادر هستند روبات‌های زیر را با استفاده از این قطعات طراحی کنند.

زمانی که کودکان برنامه کاربردی را اجرا می‌کنند، این توانایی را دارد تا از میان 5 پروژه اصلی یکی را برای ساخت انتخاب کند. پیچیده‌ترین پروژه در ارتباط با ساخت یک روبات انسان‌نمای 30 سانتی‌متری است که Vernie نام دارد. گربه مکانیکی Frankie، گیتار رنگی، ماشینی شبیه به تراکتور که Autobilder نام دارد، یک ماشین شبیه به چاپگرهای سه بعدی با قابلیت برنامه‌ریزی برای وصل کردن قطعات لگو به یکدیگر از دیگر پروژه‌های این کیت هستند.

 زمانی که پروژه انسان‌نمای Vernie را ایجاد می‌کنید، روبات فوق این توانایی را دارد تا گلوله‌های کوچکی را به سمت اهداف پرتاب کرده یا از طریق جملات از پیش تعریف شده به صحبت کردن بپردازد. در حالی که این روبات قادر نیست صحبت‌های مخاطب را درک کند اما صدایی که از سوی میکروفون آی‌پاد پخش می‌شود را درک می‌کند. کیت لگو به قیمت 159 دلار قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. اما کیت Boost قرار نیست جایگزین کیت Mindstorms شود، بلکه بیشتر یک کیت سرگرم کننده برای نوجوانان است.

برای مشاهده دیگر اخبار نمایشگاه CES 2017 می‌توانید اینجا کلیک کنید. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟