پیغام‌ها را با پیک ارسال کنید
ترامپ می‌گوید هیچ سامانه رایانه‌ای در جهان امن نیست
دونالد ترامپ در جدیدترین مصاحبه خبری خود در ارتباط با امنیت سامانه‌های کامپیوتری گفته است: «اگر حرف یا مطلب بسیار مهمی دارید که باید به شخص یا سازمانی آن‌را بگویید، بهتر است مطلب خود را نوشته و از طریق یک پیک آن‌را ارسال کنید.»

1606683296_1_0.gif

دونالد ترامپ، در شب سال نو میلادی صحبت‌های جالبی در ارتباط با امنیت فناوری اطلاعات بیان کرد. ترامپ در بخشی از صحبت‌های خود به خبرنگارانی که در Mar-A-Lago واقع در فلوریدا قرار داشتند در ارتباط با سامانه‌های کامپیوتری گفت: «هکرها ممکن است در هر لحظه و هر مکانی در کنار شما قرار داشته باشند. در نتیجه برای آن‌که اسرار خود را از آن‌ها پنهان نگاه دارید بهتر است از سامانه‌های شکاف‌ هوایی استفاده کنید. هیچ کامپیوتری در جهان ایمن نیست.»

مطلب پیشنهادی

برخی برنامه‌های موبایل از سیگنال‌های صوتی جاسوسی می‌کنند

تقریبا تمامی متخصصان حوزه امنیت با گفته‌های ترامپ هم عقیده هستند و همواره در ارتباط با غیر ایمن بودن سامانه‌های کامپیوتری هشدار داده‌اند. ترامپ در ارتباط با حفظ امنیت داده‌ها و مخاطراتی که پیرامون داده‌های حساس وجود دارند به خبرنگاران گفت: «بهتر است الگوریتم‌های رمزنگاری شبیه به TLS یا حتا تبادل کلید کوانتومی را فراموش کنید. اگر واقعا مطلب مهمی دارید، آن‌را بنویسید و از یک پیک برای انتقال مطلب خود استفاده کنید.» اگر او در نظر داشت چنین راهکاری را در ارتباط با ارتباطات دولتی به مرحله اجرا در آورد، حداقل باید مقدمات سازمان‌دهی یک ارتش واقعی را به وجود می‌آورد. افرادی که قابل اعتماد بوده و به منظور انتقال اطلاعات و پیام‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

مطلب پیشنهادی

DiskFiltration راهکار جدیدی برای سرقت از شبکه‌ها

ترامپ در تاریخ 29 جولای به فرماندهان نظامی پیشنهاد داده بود: «از بزرگ‌ترین سامانه‌های شکاف هوایی پیرامون ارتباطات حساس خود استفاده کنند. این‌کار به شما اطمینان می‌دهد که هکرها دیگر این توانایی را نخواهند داشت تا اطلاعات حساس شما را شنود کرده و به آن‌ها دست پیدا کنند.»

در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در ایالات متحده مباحثی همچون امنیت یا سرویس‌دهنده‌های ایمیلی مورد توجه همگان قرار داشت. هیلاری کلینتون زمانی که وزیر امور خارجه ایالات متحده بود از یک سرور خصوصی برای ارسال ایمیل‌های دولتی استفاده کرده بود. همین موضوع انگیزه لازم را در اختیار هکرهای روسی قرار داده بود تا به دنبال ایمیل‌هایی باشند که او آن‌ها را حذف کرده بود.

مطلب پیشنهادی

حملات فیزیکی برای استخراج کلیدهای رمزنگاری
در خدمت سرویس مخفی میکروفون

ترامپ در شرایطی دیدگاه‌های خود در ارتباط با غیر ایمن بودن سامانه‌های کامپیوتری را مطرح می‌کند که هرگونه دخالت سایبری از طرف روس‌ها و نفوذ به کمپین‌های انتخاباتی را رد می‌کند. ترامپ گفته است: «هفته آینده با مدیران آژانس‌های اطلاعاتی در ارتباط با اتهامات مطرح شده در ارتباط با دخالت روس‌ها در جریان انتخابات ایالات متحده دیدار خواهم کرد. می‌خواهم از این موضوع مطمئن شوم. به سبب آن‌که موضوع جدی است. اثبات ادعای مطرح شده بسیار مشکل است. من در ارتباط با هک اطلاعات زیادی دارم. نفوذ سایبری و هک کردن فرآیندی است که اثبات آن بسیار مشکل است. در نتیجه این احتمال وجود دارد که نفوذ سایبری از طرف شخص ثالثی صورت گرفته باشد.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟