در آستانه سال 2017
ترکیه مورد حمله سایبری قرار گرفت
علیرغم عدم تایید مقامات ترکیه، اما رسانه‌های این کشور از یک حمله سایبری به وزارت انرژی و شبکه توزیع برق این کشور در چند روز گذشته خبر دادند. این حمله با بروز قطعی برق در شهر استانبول نیز مصادف شد؛ خاموشی‌ که مسئولین برقی ترکیه، علت آن را بارش برف و کولاک سنگین در شمال این کشور و نه حمله سایبری، اعلام کردند.

1606683296_1_0.gif

یکی از مقامات امنیتی ترک دراین‌باره گفت: «این حمله، در اصل برای ضربه‌زدن به سایت‌های اینترنتی و ایجاد محدودیت در دسترسی به آن‌ها بوده است. بسیاری از تلاش‌هایی که برای نفوذ به خطوط انتقال برق اتفاق افتاد، شناسایی شد و موفق شدیم این حملات را متوقف کنیم. این حملات، نشانگر آغاز یک حمله خرابکارانه گسترده در شبکه ملی برق ترکیه بود.» این مقام ترک در ادامه مدعی شد که پس از شناسایی حملات، دستورات و هشدارهای لازم صادر شده و با همکاری پلیس، در حال بررسی منشأ حمله و بازیابی خسارت‌ها هستیم.

مطلب پیشنهادی

اگر تلویزیون هوشمند دارید؛ این هشدار امنیتی را جدی بگیرد!

هنوز هیچ فرد یا گروه خاصی، به عنوان عاملان احتمالی این حمله، معرفی نشده است. این اولین حمله سایبری به شبکه برق ترکیه نیست و پیش‌ازاین یک حمله سایبری، سبب بروز خاموشی گسترده در چندین شهر ترکیه شد. در آن زمان، کشورهایی نظیر ایران و روسیه، متهم به سازمان‌دهی حمله مذکور شدند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟