یک طراحی ملال‌آور برای لوگوی Microsoft Edge
لوگوی مرورگر جدید مایکروسافت؛ یادآور خاطرات بد!
پس از آن‌که نزدیک به یک دهه توسعه‌دهندگان و کاربران با اینترنت اکسپلورر و مشکلات آن دست و پنجه نرم کردند، IE اکنون در آرامش قرار خواهد گرفت. مایکروسافت مرورگر ترسناک خود را با یک جانشین جدید به نام Microsoft Edge جایگزین کرده و به‌نظر می‌رسد مرورگر جدید راحت‌تر و کم دردسرتر از مرورگر قدیمی مایکروسافت است. به گونه‌ای که، این مرورگر جدید همراه با نام جدید حرف‌هایی برای گفتن دارد!

1606683296_1_0.gif

تصویر یک e کوچک که با هاله‌ای از نور احاطه شده بود یکی از شناخته‌شدهترین عناصر رابط کاربری در دنیای نرم‌افزار به شمار می‌رفت. اما به نظر می‌رسد مرورگر اینترنت اکسپلورر به جای آن‌که بیشتر به خوبی معروف باشد، بدنام است. هر کاربری درباره آن نقطه نظری دارد، به خصوص نسخه 6 اینترنت اکسپلورر که هیچ‌کس حاضر نیست آن‌را یک‌بار دیگر مورد آزمایش قرار دهد.

مایکروسافت در یک حرکت مهم تصمیم گرفت اشتباهات مرورگر قبلی خود را با طراحی یک مرورگر جدید که قدرتمندتر از گذشته باشد، جبران کند. بر همین اساس، در ویندوز 10 یک قدم به جلو رفت و مرورگر جدید خود را با یک نام تازه یعنی Microsoft Edge معرفی کرد. اما مایکروسافت برای مرورگر جدید خود هنوز هم از نماد e  کوچک، اما به صورت نصف شده استفاده کرده است. نمادی که نزدیک به یک دهه سمبل اینترنت اکسپلورر بود.

به نظر می‌رسد Microsoft Edge همچنان که نگاه‌اش به آینده است، تصمیم ندارد درهای مربوط به گذشته را ببندند و با خاطرات قدیمی خداحافظی کند. البته از نگاهی دیگر، این تغییر اندک علامت تجاری می تواند نشان‌دهنده یک ثبات و پایداری باشد، به این معنی که کاربر چیزی را در مرورگر جدید از دست نمی‌دهد. کاربرانی که کمتر با فناوری در ارتباط هستند ممکن است حتی متوجه تغییر مرورگر جدید هم نشوند. اما روی هم رفته خیلی از کاربران ناراضی از اینترنت اکسپلورر این لوگوی جدید را نخواهند پسندید.

در نظرسنجی‌هایی که تا کنون انجام شده است نشان می‌دهد، Microsoft Edge با استقبال خوبی از طرف کاربران مواجه شده است. ما در آینده این مرورگر را به تفصیل مورد بررسی قرار داده و اطلاعات بیشتری را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟