طرح سامسونگ با مخالفت اپراتور ورایزن مواجه شد
خبر رسمی: سامسونگ نسخه‌های بازگردانده نشده نوت 7 را خاموش می‌کند!
شرکت کره‌ای سامسونگ به طور رسمی عنوان داشت که از روز 19 دسامبر، امکان شارژ مجدد باتری تمام نسخه‌های بازگردانده نشده فبلت گلکسی نوت 7 این شرکت طی یک به روز رسانی متوقف می‌شود. بنابراین این موضوع منجر به خاموش شدن تمام فبلت‌های نوت 7 کنونی موجود می‌شود. اپراتورهایی نظیر تی‌موبایل (T-Mobile) از استراتژی مورد نظر سامسونگ حمایت کرده‌اند اما ظاهرا ورایزن (Verizon) با این استراتژی مخالف است! با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

حتما در جریان مشکلاتی که برای فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ به وجود آمده قرار دارید. سامسونگ در اواخر تابستان امسال فبلت گلکسی نوت 7 را روانه بازار کرد، اما این محصول با مشکل داغ کردن و انفجار باتری همراه بود. سامسونگ با مشاهده افزایش گزارش‌های مبتنی بر این مسئله مجبور شده که تمام نسخه‌های عرضه شده نوت 7 را فراخوانی کند.

سامسونگ پس از چند هفته، نسخه‌های ظاهرا ترمیم شده نوت 7 را روانه بازار کرد اما مشکل انفجار باتری این محصولات همچنان حل نشده باقی ماند. این موضوع سبب شد که سامسونگ تمام فبلت‌های گلکسی نوت 7 را جمع‌آوری کند و رسما فروش این محصول را در بازارهای جهانی لغو نماید. بنابراین به این صورت فبلت نوت 7 به تاریخ پیوست و به یک خاطره نه چندان جالب برای سامسونگ و طرفداران این غول کره‌ای صنعت موبایل تبدیل شد.

اما ظاهرا در این بین کاربرانی وجود دارند که هنوز از فبلت نوت 7 سامسونگ استفاده می‌کنند! این کاربران آن دسته از افرادی هستند که به فراخوانی‌های سامسونگ به منظور تحویل فبلت گلکسی نوت 7 و جمع‌آوری آن توجهی نکردند و همچنان از این فبلت استفاده می‌کنند. سامسونگ چند روز پیش آپدیتی را برای این نسخه‌های فبلت نوت 7 ارائه کرد که به موجب آن باتری دستگاه با محدودیت شارژ 60 درصدی مواجه می‌شود. به بیان دیگر سامسونگ با این آپدیت اجازه نداد که باتری نسخه‌های بازگردانده نشده فبلت گلکسی نوت 7 بیش از 60 درصد شارژ شود.

حال سامسونگ قصد دارید که دست به اقدامی جدی‌تر بزند. این شرکت کره‌ای به طور رسمی عنوان کرده که از روز نوزدهم ماه دسامبر آپدیت جدیدی را برای نسخه‌های بازگردانده نشده فبلت گلکسی نوت 7 ارائه می‌کند که به موجب آن امکان شارژ باتری دستگاه از بین می‌رود. این موضوع به آن معناست که تمام فبلت‌های نوت 7 باقی مانده خاموش و غیرقابل استفاده می‌شوند. ظاهرا این به‌روزرسانی در حال حاضر مختص ایالات متحده است و در روز 19 دسامبر در این منطقه ارائه می‌شود اما بدون تردید سامسونگ به طور جدی قصد دارد که از به‌کارگیری نسخه‌های بازگردانده نشده فبلت گلکسی نوت 7 در سراسر دنیا جلوگیری به عمل آورد.

در این بین اپراتور تی‌موبایل اعلام کرده که از این استراتژی حمایت می‌کند و به‌روزرسانی مورد نظر را از روز بیست و هفتم ماه دسامبر برای نسخه‌های نوت 7 تحت قرارداد با این اپراتور ارائه خواهد کرد. اما ورایزن طی بیانیه رسمی عنوان کرده که تمایلی به شرکت در این طرح ندارد و از آن حمایت به عمل نمی‌آورد. بیانیه یا پاسخ اپراتور ورایزن در قبال طرح سامسونگ به شرح زیر است:

"سامسونگ امروز به روز رسانی را ارائه کرده که با اعمال آن از شارژ مجدد باتری نسخه‌های بازگردانده نشده فبلت گلکسی نوت 7 جلوگیری می‌شود. ورایزن قصد ندارد که در این طرح سامسونگ مشارکت داشته باشد چرا که این امر ممکن است منجر به نارضایتی آن دسته از مشتریانی شود که در این شرایط جایگزینی برای فبلت نوت 7 تحت قرارداد با ما پیدا نمی‌کنند! ما به هیچ وجه قصد نداریم که در تعطیلات سال جدید، آپدیتی را ارائه کنیم که منجر به بروز مشکل و دردسر برای مشتریانمان شود. ارائه این به روز رسانی منجر به غیرممکن کردن ارتباط خانوادگی، پزشکی و شاید کاری مشتریان ما می‌شود و ما از این طرح حمایت نمی‌کنیم."

بنابراین اپراتور ورایزن رسما با طرح غیرفعال کردن قابلیت شارژ باتری نسخه‌های بازگردانده نشده فبلت گلکسی نوت 7 مخالفت کرده است. طبق آمار به دست آمده، هم اکنون 93 درصد از فبلت‌های نوت 7 فروخته شده در ایالات متحده بازگردانده شده‌اند و این طرح سامسونگ شامل 7 درصد باقی مانده کاربران می‌شود که مطمئنا بخشی از آن‌ها از اپراتور ورایزن استفاده می‌کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟