ویندوز 10 توسط پردازنده‎های بعدی کوالکام پشتیبانی می‌شود
منتظر کامپیوترهای ویندوز 10 با پردازنده‌ اسنپدراگون باشید!
مایکروسافت و کوالکام دیروز به طور رسمی اعلام کردند که طی یک همکاری بسیار نزدیک توانسته‌اند امکان پشتیبانی از نسخه‌های 32 و 64 بیتی سیستم‌عامل ویندوز و همچنین اپلیکیشن‌های یونیورسال (Universal) را برای پردازنده‌های آینده سری اسنپدراگون مبتنی بر میکرومعماری آرم (ARM) ارائه کنند! با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت شاید در اولین تلاش خود به منظور تولید دستگاه‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ویندوز و پردازند‌ه‌های مبتنی بر میکرومعماری آرم (ARM) چندان موفق نبوده باشد، اما این موضوع به آن معنا نیست که در آینده هم این شرکت بدین منظور ناموفق عمل کند. منظور از تلاش اول مایکروسافت، عرضه محصولات هوشمند مجهز به ویندوز RT است که در سال 2012 به طور رسمی و در کنار پردازنده‌های مبتنی بر میکرومعماری آرم روانه بازار شده بودند!

مطلب پیشنهادی

چرا گوشی گوگل پیکسل ایکس ال از آیفون 7 پلاس بهتر است؟
6 برتری گوگل پیکسل ایکس ال نسبت به آیفون 7 پلاس

حال مایکروسافت قصد دارد که عدم موفقیت ویندوز RT را فراموش کند و در سال 2017 دستگاه‌های هوشمندی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 و بهره‌مند از پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام با میکرومعماری آرم را روانه بازار سازد. مایکروسافت و کوالکام به طور رسمی اعلام کردند که امکان پشتیبانی از ویندوز 10 برای نسل بعدی تراشه‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام محقق می‌شود. این موضوع نوید بخش این است که در آینده نزدیک شاهد عرضه دستگاه‌های هوشمند موبایلی مجهز به ویندوز 10 و پردازنده‌های قدرتمند اسنپدراگون کوالکام و مبتنی بر میکرومعماری آرم خواهیم بود. همچنین می‌توانیم شاهد عرضه کامپیوترهای ویندوزی قدرتمند و مجهز به این سری از تراشه‌های شرکت کوالکام هم باشیم.

بنا به ادعای دو شرکت کوالکام و مایکروسافت، نسل بعدی پردازنده‌های اسنپدراگون مبتنی بر میکرومعماری آرم با نسخه کامل (Full Version) سیستم‌عامل ویندوز سازگاری دارند. بدین صورت برخلاف ویندوز RT شاهد هیچ محدودیتی در دستگاه‌های بهره‌مند از بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نامبرده شده نخواهیم بود. با وجود تمام این تفاسیر، مایکروسافت و کوالکام سعی کردند که اطلاعاتی در مورد جزئیات این همکاری ارائه نکنند.

پیش‌بینی می‌کنیم که دستگاه‌های هوشمند مجهز به ویندوز 10 مایکروسافت و پردازنده‌های اسنپدراگون مبتنی بر میکرومعماری آرم شرکت کوالکام از نظر قدرت عملکرد فوق‌العاده باشند و در عین حال بهره‌وری بسیار عالی را ارائه کنند. شرکت کوالکام با صراحت تمام عنوان کرده که شاید اولین کامپیوتر شخصی ویندوزی مجهز به پردازنده کوالکام سال آینده معرفی شود، با این حل پیش‌بینی می‌کنیم که عرضه این دسته از کامپیوترها به سال 2018 یا در بهترین شرایط ممکن به اواخر سال 2017 موکول شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟