باد و خورشید تولیدکننده کل انرژی غول اینترنت هستند
گوگل در ۲۰۱۷ فقط انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند
شرکت گوگل انتظار دارد در سال ۲۰۱۷ رویای دیرینه‌اش تحقق پیدا کند و در تمام مراکزداده و دفاتر خود از انرژی‌های تجدیدپذیر و طبیعی استفاده کند. گوگل چندین سال است با سرمایه‌گذاری‌های عظیم به دنبال رسیدن به این نقطه است.

1606683296_1_0.gif

گوگل همیشه یک شرکت طرفدار و حامی محیط‌زیست نشان داده و در عمل به دنبال کاهش استفاده از انرژی‌های فسیلی و الکتریکی و برعکس استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیری مانند خورشید و باد بوده است. این شرکت در سال‌های گذشته به مرور سعی کرده برخی دفاتر و مراکزداده خود را از انرژی الکتریکی به انرژی تجدیدپذیر منتقل کند. 

مطلب پیشنهادی

انسان 30 تریلیون تن ساخت‌و‌ساز در کره زمین انجام داده است!
یک عدد شگفت‌انگیز از تغییرات بشر در کره زمین

این شرکت با سرمایه‌گذاری‌های عظیم روی خرید شرکت‌های تولیدکننده انرژی خورشیدی یا تاسیس دفاتر و خرید زمین‌های تولیدکننده انرژی خورشیدی و بادی در اطراف دفتر و مراکزداده خود به دنبال تحقق رویای خود بوده است. اکنون، به نظر می‌رسد به واقعیت نزدیک شده است و در سال ۲۰۱۷ در برخی مراکز خود به طور کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند. گوگل در سال ۲۰۱۵ برآورد کرده بود انرژی در حدود ۵.۷ تراوات ساعت برای کل مراکزداده و دفاتر خود نیاز دارد که اکنون این انرژی تامین شده است. 

یکی از مشکلات اصلی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع مختلف، هزینه‌های بالای تولید و استفاده از این انرژی‌ها است. شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل با پیشگامی در این زمینه سعی دارند هزینه‌ها را کاهش دهند و دیگر شرکت‌ها را نیز به این سو هدایت کنند. هرچه‌قدر از انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر استقبال شود، هزینه‌های تمام شده کمتر خواهد بود و شرکت‌های حوزه انرژی تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری و حمایت‌های مالی از طرح‌های توسعه‌ای خواهند داشت. 

گوگل یک شرکت بسیار پیشرو در زمینه محیط‌زیست است و با سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌های زیادی که طی این سال‌ها انجام داده به نقطه‌ای رسیده است که دیگر از انرژی‌های فسیلی و الکتریکی استفاده نکند اما دیگر شرکت‌ها و صنایع راه دراز و طولانی برای رسیدن به این نقطه در پیش دارند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟