بر اثر وقوع طوفان خورشیدی
11/09/1395 - 02:08
احتمال قطع اینترنت کل جهان در سال ۲۰۲۰
پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ یک طوفان خورشیدی رخ دهد که بر اثر آن تمام سرویس‌های اینترنتی و مخابراتی جهان قطع شوند. همچنین امکان انفجار نیروگاه‌های برق وجود دارد.

1606683296_1_0.gif

پیت رایلی دانشمند ارشد موسسه «علوم پیش‌بینی» در سن‌دیه‌گو کالیفرنیا پیش‌بینی کرده است ۱۲ درصد احتمال دارد تا پایان دهه میلادی کنونی طوفان خورشیدی در زمین اتفاق بیافتد. دانشمندان هشدار داده‌اند، چنین میزان احتمالی بالا است و این طوفان خورشیدی احتمالا قدرتی به اندازه طوفان «کارینگتون» خواهد داشت که در سال ۱۸۵۹ میلادی اتفاق افتاد.

مطلب پیشنهادی

داستان مهندس نرم‌افزاری که در پارکینگ گوگل زندگی می‌کند + عکس

طوفان خورشیدی که ۱۵۰ سال قبل اتفاق افتاد چنان قدرتمند بود که شفق جنوبی از منطقه کوئینزلند در استرالیا قابل مشاهده بود. اما امروزه با توجه به آنکه جهان به شدت وابسته به فناوری است، تاثیرات چنین طوفانی سهمگین خواهد بود. طوفان‌های خورشیدی چنان قدرتی دارند که می‌توانند فناوری‌ها را در جهان ویران کنند. زیرا اشعه‌های خورشید که به زمین می‌خورند، به گرم‌تر شدن لایه خارجی اتمسفر و در نتیجه منبسط شدن کره زمین منجر می‌شوند.

در این حالت سیگنال‌های ماهواره‌ای برای راهیابی به اتمسفر منبسط شده زمین، دچار مشکل می‌شوند. در نتیجه خدمات اینترنت، جی پی اس، ماهواره‌های تلویزیونی و سیگنال موبایل قطع خواهد شد.علاوه براین، طوفان خورشیدی به افزایش قدرت میدان مغناطیسی زمین منجر می‌شود. در این حالت میزان الکتریسیته موجود در شبکه‌های توزیع و انتقال برق بیشتر می‌شود و احتمال انفجار نیروگاه‌های برق نیز وجود دارد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟