احتمالا AirPort Extreme جمع‌آوری می‌شود
اپل ساخت روترهای وای‌فای را متوقف کرد
نشریه بلومبرگ گزارش داد شرکت اپل به طور خاموش و آرام تیم توسعه و ساخت روترهای وای‌فای AirPort خود را منحل کرده است و دیگر روتر جدیدی وارد بازار نمی‌کند. این خبر برای کاربران و طرفداران اپل خبر خوش‌آیندی نیست چون مدت‌ها است منتظر معرفی روتر وای‌فای AirPort جدید هستند.

1606683296_1_0.gif

بلومبرگ گزارش داده است اپل تیم توسعه روتر وای‌فای خود را سال گذشته در تیم‌های دیگری مانند Apple TV ادغام کرده است و دیگر برنامه‌ای برای ساخت و عرضه روتر وای‌فای جدیدی ندارد. اپل می‌خواهد تمرکز خود را بیشتر روی توسعه و تولید محصولاتی بگذارد که سود عمده این شرکت را تشکیل می‌دهند. البته، هنوز شرکت اپل به طور رسمی این خبر را تایید نکرده است. 

مطلب پیشنهادی

چگونه با یک قوطی نوشابه قدرت وای‌فای را افزایش دهیم

شرکت اپل از سال ۲۰۱۳ که AirPort Extreme را ارایه کرده است دیگر هیچ‌گونه روتر وای‌فای جدیدی نداده و مدت‌ها است کاربران اپل منتظر رونمایی از یک روتر وای‌فای پرقدرت با استانداردهای جدید هستند. ظاهرا تولید روتر وای‌فای برای اپل سودآوری نداشته است و فروش مورد انتظار را ندارد. اپل با عرضه روتر وای‌فای AirPort Base Station و پس از آن محصولاتی مانند AirPort Express و Time Capsule نسل جدیدی از تجهیزات شبکه بی‌سیم را معرفی و روانه خانه‌ها کرد. بسیاری از کاربران اپل با این دستگاه‌ها مفهوم شبکه و ارتباطات بی‌سیم را درک کردند و علاقه‌مند استفاده از این فناوری‌ها شدند. این محصولات از جدیدترین استانداردها و فناوری‌ها بهره برده و طراحی و ویژگی‌های متمایزی داشتند اما به نظر می‌رسد خط تولیدشان به پایان راه رسیده است. 

اپل برای اولین بار نیست که خط تولید یک محصول با کیفیت خود را متوقف می‌کند. برای نمونه سابقا این شرکت خط تولید مانیتورهای خود را نیز تعطیل کرده است. بازار روترهای وای‌فای یک بازار رقابتی سخت و فشرده است که سود چندانی ندارد و مرتبا باید محصولات جدیدی با سرعت و محدوده پوشش‌دهی بیشتر روانه بازار کرد تا در صدر فروشنده‌ها باقی ماند. در این شرایط، اپل ترجیح داده است خودش را از این بازار کنار بکشد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟