احتمال بازگشت هزاران کارخانه به خاک ایالات متحده
آیا اپل تحت تاثیر ترامپ آیفون‌هایش را در امریکا می‌سازد؟
یکی از وعده‌های دونالد ترامپ، رییس‌جمهور کنونی امریکا در زمان رقابت‌های انتخاباتی؛ بازگرداندن هزاران کارخانه تولیدی به درون خاک امریکا بود. بسیاری از کارشناسان تحقق این وعده را بسیار سخت می‌دانند و برای عمده صنایع امری ناشدنی است اما به نظر می‌رسد فعلا غول بزرگ صنعت فناوری این کشور دارد احتمال ساخت آیفون در خاک کشور خودش را بررسی می‌کند.

1606683296_1_0.gif

به گزارش موسسه Nikkei Asian Review این احتمال وجود دارد که سازندگان آیفون بخواهند کارخانه‌هایشان را به درون خاک امریکا منتقل کنند. همان‌طور که همه‌ی ما می‌دانیم، در حال حاضر آیفون‌های اپل در کارخانه‌های کشور چین ساخته می‌شوند و چند شرکت عمده سازنده سخت‌افزار طرف قرارداد این شرکت برای تامین مواد اولیه و ساخت قطعات با کیفیت این اسمارت‌فون هستند. 

مطلب پیشنهادی

شمار آیفون‌های دارای تاییدیه رگولاتوری به 6 مدل رسید
با اعطای تاییدیه به سه مدل دیگر گوشی آیفون،

این گزارش که روز جمعه منتشر شد، به نقل از یک منبع معتبر و آگاه از برنامه‌های آیفون و اپل خبر می‌دهد دفتر اصلی اپل در کاپرتینو کالیفرنیا مذاکراتی را با شرکت فاکسکان برای مونتاژ ۲۰۰ میلیون گوشی آیفون در امریکا آغاز کرده است و این دو شرکت در حال بررسی این پیشنهاد هستند. ظاهرا قرار است شرکت فاکسکان با بررسی تمام جوانب این اتفاق، گزارش نهایی را اوایل ماه ژوئن ۲۰۱۷ به اپل ارایه بدهد اما این شرکت تاکید کرده است که هزینه‌های ساخت هر گوشی آیفون به شدت افزایش خواهد یافت. به این ترتیب، ممکن است قیمت آیفون نیز افزایش یابد و به عقیده کارشناسان از قیمت ۶۵۰ دلار برای آیفون ۷ با ظرفیت ۳۲ گیگابایتی به قیمت ۱۳۰۰ دلار برسد. البته، برخی تحلیل‌های دیگر نشان می‌دهد ممکن است قیمت آیفون ساخت امریکا ۸۰ الی ۹۰ دلار گران‌تر شود. 

اپل در سال‌های دور آیفون را خودش در امریکا مونتاژ می‌کرد که به دلیل کاهش هزینه‌ها، کارخانه‌هایش را تعطیل و با کارخانه‌های عمده‌ساز چینی وارد مذاکره شد. به نظر می‌رسد تصمیم اپل برای ساخت آیفون در امریکا جدی است و مصمم است فاکسکان را راضی به ساخت آیفون در خاک امریکا کند. مشکل اپل در این زمینه فقط کارخانه‌های فاکسان نیست، بلکه بسیاری از تامین‌کنندگان قطعات گوشی‌های آیفون مانند صفحه‌نمایش و مواد اولیه در آسیای شرقی قرار دارند. بنابراین، این شرکت‌ها نیز باید محموله‌های خود را برای امریکا بفرستند که باز هم افزایش هزینه‌ها را در پی دارد. 

قطعا در روزهای آینده خبرها دقیق‌تری از تصمیم اپل برای ساخت آیفون در امریکا به دست رسانه‌ها می‌رسد. باید منتظر ماند و دید آیا تغییر ریاست جمهوری در امریکا می‌تواند به این سرعت روی شرکت‌های فناوری این کشور تاثیرگذار باشد و سخت‌فزارسازهای دیگر مانند مایکروسافت نیز تصمیم به ساخت محصولات‌شان در خاک امریکا می‌گیرند؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟