آیا جایگاه دوم و سوم همچنان از آن اپل و هوآوی است؟
سامسونگ همچنان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده گوشی دنیا است
طبق تازه‌ترین گزارشی که از سوی شرکت پژوهشی و مشاوره‌ای گارتنر (Gartner) منتشر شده، سامسونگ همچنان بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده گوشی در دنیا است! با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این بررسی و رتبه دوم و سوم رده‌بندی ارائه شده داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

سامسونگ مدت‌ها است که جایگاه نخست را در لیست بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده گوشی دنیا به خود اختصاص داده است. طبق گزارش تیم گارتنر، غول کره‌ای صنعت موبایل (سامسونگ) در سه ماه سوم سال 2016 میلادی با افت فروش 14 درصدی مواجه شده است و این رکورد یکی از بدترین و ناامیدکننده‌ترین افت‌های فروش سامسونگ طی چند سال اخیر بوده است.

مطلب پیشنهادی

۵ دقیقه شارژ کنید؛ ۵ ساعت استفاده کنید!
کوالکام از تراشه اسنپدراگون 835 و فناوری Quick Charge 4.0 رونمایی کرد

بخش عظیمی از افت فروش محصولات موبایلی سامسونگ در سه ماه سوم سال 2016 با مشکلات فنی فبلت گلکسی نوت 7 ارتباط مستقیمی دارد. تیم تحقیقاتی گارتنر با قاطعیت تمام عنوان کرده که دلیل اصلی افت فروش محصولات موبایلی سامسونگ، با مشکلات و انفجارهای باتری گلکسی نوت 7 و فراخوانی آن ارتباط دارد. این موضوع به طور کامل قابل درک بوده و منطقی به نظر می‌رسد.

اما با وجود افت فروش بخش موبایل سامسونگ، این شرکت کره‌ای همچنان بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده گوشی دنیا است. بنا به گزارش منبع گارتنر، سامسونگ در سه ماه سوم سال 2016 چیزی در حدود 71.7 میلیون گوشی هوشمند را به فروش رسانده است و بدین صورت همچنان با اختلاف فاحشی نسبت به اپل جایگاه نخست لیست بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده گوشی دنیا را از آن خود کرده است. بله در این لیست اپل همچنان در جایگاه دوم قرار دارد.

اپل توانسته در سه ماه سوم سال 2016 میلادی چیزی در حدود 43 میلیون گوشی هوشمند را به فروش برساند و بدین ترتیب علیرغم مشکلاتی که برای سامسونگ به وجود آمده، با اختلاف فاحشی نسبت به این شرت در جایگاه دوم لیست بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده گوشی دنیا قرار گیرد. منبع گارتنر اشاره داشته که فروش آیفون‌های اپل در کشور چین به شکل چشمگیری کاهش یافته و این موضوع اصلی‌ترین دلیل عدم افزایش چشمگیری آمار فروش گوشی‌های هوشمند اپل محسوب می‌شود.

اما جایگاه سوم لیست مورد نظر از آن کدام شرکت است؟ شرکت هوآوی که در سال 2015 سومین شرکت بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند در دنیا شد، همچنان این جایگاه را حفظ کرده است و 80 درصد از فروش گوشی‌های این شرکت به طور اختصاصی مربوط به بازار کشور چین می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که چینی‌ها نسبت به خرید گوشی‌های هوشمند برندهای داخلی خود علاقمندی زیادی دارند.

منبع گارتنر همچنین اشاره کرده که در مجموع 88 درصد از گوشی‌های هوشمندی که در سه ماه سوم سال 2016 فروخته شدند، محصولات اندرویدی هستند. این موضوع محبوبیت و رشد فروش گوشی‌های اندرویدی را به تصویر می‌کشد. همچنین منبع گارتنر اشاره کرده که در سه ماه سوم سال 2016 به صورت کلی 373 میلیون نسخه گوشی به فروش رسیده و این موضوع از رشد فروش 5.4 درصدی گوشی‌های هوشمند خبر می‌دهد. جالب است بدانید که تنها شرکت‌های هوآوی، اوپو و بی‌بی‌کی توانستند در سه ماه سوم سال 2016 شاهد رشد فروش گوشی اختصاصی باشند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟