آزمایشگاه اسرارآمیز X
گوگل مخفیانه در حال ساخت باتری‌های آینده است
حتما شنیده‌اید که گفته می‌شود باتری‌ها به اندازه دیگر زمینه‌های فناوری پیشرفت نکرده‌اند. حالا گزارش شده که تیمی کوچک از آزمایشگاه X شرکت گوگل مشغول کار روی ساخت باتری‌هایی بهتر هستند.

1606683296_1_0.gif

بهبود فناوری باتری مسئله‌ای است که هر صاحب سخت‌افزاری را خوشحال می‌کند. از چیزی به کوچکی یک ساعت هوشمند گرفته تا چیزی به بزرگی یک اتومبیل. متاسفانه بیشتر پیشرفت‌ها در زمینه باتری تا این لحظه به این شکل بوده که شرکت‌ها اندازه قطعات را تا جای ممکن کوچک می‌کنند تا بتوانند بزرگ‌ترین باتری ممکن را در آن جای دهند. Tesla که در میان شرکت‌ها بیش‌ترین نفع را از پیشرفت فناوری باتری می‌برد، به شدت در تلاش است تا راهی برای جلو راندن بازار پیدا کند و براساس جدیدترین اخبار غیر رسمی منتشر شده، به نظر می‌رسد گوگل هم مشغول همین کار است.

گزارشی از وال‌استریت‌ژورنال منتشر شده که اظهار می‌کند تیم مخفی آزمایشگاه‌های X گوگل سعی در توسعه فناوری جدید باتری دارد تا به کهکشان محصولات سخت‌افزاری خود نیرو دهد. اگرچه باتری‌های بهتر قطعا منجر به ساخت تلفن‌های نکسوس بهتر خواهد شد، اما این گزارش اظهار می‌کند که گوگل احتمالا این فناوری را به سوی طیف وسیع‌تری از زمینه‌هایی که مشغول کار روی آن‌ها است، از جمله خودران‌ها، خدمات سلامت عمومی، روباتیک‌ و... سوق خواهد داد.

این‌که اولویت این کار برای گوگل چقدر است، در آینده مشخص می‌شود. البته وال استریت ژورنال می‌گوید در حال حاضر فقط چهار نفر عضو این تیم‌اند که یکی از آن‌ها کارمند پیشین اپل است. اما قطعاً پروژه‌های بسیاری در گوگل هست که از این پیشرفت فناوری بهره‌مند خواهند شد. این گزارش اشاره‌ای هم به عینک‌های گوگل و لنزهای هوشمند چشمی دارد که توانایی اندازه‌گیری سطح گلوکوز برای کمک به بیماران دیابتی را دارند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟