سامسونگ نمایشگرهای OLED و بدون حاشیه تولید می‌کند
نمایشگر گلکسی اس 8 بیش از 90 درصد پنل جلویی آن را دربر می‌گیرد!
ظاهرا سامسونگ قصد دارد گوشی هوشمند گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) خود را به صفحه‌نمایش OLED مجهز کند که بیش از 90 درصد از پنل جلویی دستگاه را دربر می‌گیرد. این موضوع به آن معنا است که صفحه‌نمایش گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ از سبک طراحی بدون حاشیه (Bezel-less) بهره‌مند می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

همانطور که می‌دانید فروش دو پرچمدار کنونی سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اج (Samsung Galaxy S7 Edge) بسیار عالی بوده است. حال که به پایان سال 2016 نزدیک می‌شویم، سیر خبرها و شایعات مرتبط با پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گوشی هوشمند گلکسی اس 8 در حال افزایش است. اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش طی خبری اشاره داشتیم که احتمال تجهیز گوشی گلکسی اس 8 به صفحه نمایشی با چهار لبه خمیده وجود دارد! حال شاهد انتشار خبرهای دیگری در رابطه با گلکسی اس 8 سامسونگ هستیم!

نمایشگر گلکسی اس 8

بنا به تازه‌ترین خبرهای غیررسمی به دست آمده، ظاهرا سامسونگ قصد دارد که گوشی هوشمند گلکسی اس 8 خود را به صفحه نمایشی OLED و بدون حاشیه مجهز کند که بیش از 90 درصد از مساحت پنل جلویی دستگاه را دربر می‌گیرد. اما منشأ این خبر دقیقا به واسطه چه موضوعی پدیدار شد؟ به تازگی یکی از مهندسین ارشد سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) به نام پارک وونگ سانگ (Park Won-sang) در مصاحبه رسمی این چنین گفته است:

"سامسونگ به زودی تولید صفحه نمایش‌های فول اسکرینی را آغاز می‌کند که قرار است بیش از 90 درصد از پنل جلویی محصولات سال آینده این شرکت را در بر بگیرد!"

بدون تردید این ادعای آقای پارک وونگ سانگ جای تأمل دارد. با شنیدن این جمله، اولین محصولی که در خاطر ما نقش می‌بندد گوشی هوشمند گلکسی اس 8 سامسونگ است. بدون تردید زمان آن رسیده که سامسونگ در طراحی پرچمداران سری گلکسی اس خود یک تغییر اساسی ایجاد کند. با توجه به اینکه اپل هم به احتمال زیاد آیفون بعدی خود را با سبکی کاملا متفاوت طراحی می‌کند، لزوم طراحی متفاوت پرچمداران سال 2017 سامسونگ هم بیش از پیش حائز اهمیت می‌شود.

نمایشگر گلکسی اس 8

در این سوالاتی ایجاد می‌شود که پاسخ منطقی آن‌ها باز هم خبر از طراحی متفاوت گلکسی اس 8 دارند. به عنوان مثال اگر 90 درصد از پنل جلویی گلکسی اس 8 سامسونگ توسط صفحه نمایش بدون حاشیه آن پوشانده شود، بی‌شک سامسونگ قادر به تعبیه اسکنر اثر انگشت دستگاه در زیر نمایشگر آن نخواهد بود. بنابراین به احتمال زیاد گلکسی اس 8 از این نظر هم شامل تغییراتی می‌شود. شاید سامسونگ صفحه‌نمایش این محصول را به گونه‌ای طراحی کند که قابلیت اسکن اثر انگشت کاربر را داشته باشد! شاید هم سامسونگ اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 8 را مانند سبک طراحی محصولات سونی به لبه سمت راست آن‌ها یا حتی پنل پشتی دستگاه منتقل نماید!

به صورت کلی اگر گلکسی اس 8 سامسونگ به صفحه نمایشی مجهز شود که بیش از 90 درصد پنل جلویی آن را دربر بگیرد، بدون تردید این موضوع تنها تغییر اساسی گوشی گلکسی اس 8 نخواهد بود و این موضوع دست‌خوش تغییرانت عمده‌ای می‌شود. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟