یک نوآوری تازه
دوربین باریک‎تر با وسعت دید عمیق‎تر اینتل برای تلفن‎های هوشمند
شرکت اینتل همیشه حامی‎ بزرگ دستگاه‎های کنترل حرکتی و اسکن سه بعدی بوده است و تا به امروز تلاش کرده تا فناوری RealSense خود را با کامپیوترهای دسكتاپ، لپ‌تاپ‎ها، تبلت‎ها و حتی روبات‌های پرنده تلفیق کند.

1606683296_1_0.gif

اما یک چیز در این بین به فراموشی سپرده شده بود: تلفن‎های هوشمند. مدت زیادی از معرفی آخرین دوربين RealSense اینتل نمی‎گذرد و اکنون این فناوری توسط مدیرعامل اینتل، برایان کرازنیچ در IDF شنزن به نمایش گذاشته شد. این ماژول جدید به طور قابل ملاحظه‎ای کوچک‎تر و باریک‎تر از نسخه قبلی خود است که گرمای کمتری تولید می‎کند و وسعت دید بیشتری را نیز در بر می‎گیرد. همین‌طور، اینتل توانست به عنوان نمونه آن را داخل یک تلفن هوشمند 6 اینچی جاسازی کند. از آنجا که  کرازنیچ به مرد ریسک پذیر اجرای زنده نمونه‌های اولیه معروف است، این دستگاه را نیز روی صحنه آزمايش کرد.

همچنین در ارتباط با همین موضوع اینتل فرصت را غنیمت شمرد تا همکاری خود با فروشنده آنلاین بزرگ چینی JD را اعلام کند. به گفته اینتل این همکاری به منظور ارتقای مدیریت انبارداری آتی انجام گرفته است. با استفاده از یک تبلت که به دوربين RealSense مجهز شده بود، اینتل نشان داد كه چطور این سیستم می‎تواند به سرعت اندازه جعبه‎های مورد نیاز محصولات را در هر شکل و فرمی محاسبه کند و در نتیجه فضای مورد نیاز لازم برای حمل یا ذخیره سازی کالا را جمع بندی و محاسبه کند. در یک دموی دیگر، کرازنیچ از یک کیت توسعه مبتنی بر Skylake داخل یک تبلت ویندوز 10 پرده‌برداری کرد، که این سیستم نیز از یک دوربين RealSense برای اسکن سريع چهره او برای تشخیص هویت و لاگین به سیستم استفاده می‎کرد.

هنوز اطلاعات بیشتری نه در مورد زمان عرضه و نه در مورد جزئیات فنی این دوربين RealSense منتشر نشده است، اما می‎توان با خیال راحت فرض را بر این گذاشت که این فناوری عملکرد و توانایی تلفن‎های هوشمند آینده را افزایش خواهد داد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟