جدیدترین خانواده از پردازشگرهای Atom
اینتل پردازنده‌ای مخصوص اینترنت اشیا معرفی کرد
روز به روز به تعداد دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل‌اند و به پردازشگرهای سریع مجهز شده‌اند، افزوده می‌شود. جدیدترین تراشه‌های Atom اینتل ساخته شده‌اند تا به این دستگاه‌ها جان ببخشند.

1606683296_1_0.gif

جدیدترین پردازشگرهای Atom اینتل فقط برای تلفن‌ها و تبلت‌ها ساخته نشده‌اند. به زودی، سر و کله این پردازشگرها در دستگا‌ه‌هایی که خیلی قبل‌تر داشته‌اید، پیدا خواهد شد. این شرکت نمونه‌ای جدید از پردازنده‌های اتم یعنی Atom x3 را (که با نام SoFIA هم شناخته می‌شود) رونمایی کرده است که برای کار بر روی ابزارهای اینترنت اشیا از جمله وسایل هوشمند و حس‌گرهای فضای باز طراحی شده است. این پردازشگرها برای آنلاین ماندن دائمی به 3G و LTE داخلی مجهز شده‌اند. جای تعجب نیست که این پردازشگرها برای لینوکس و آندروید ساخته شده‌اند. اینتل هنوز از این‌که چه شرکت‌هایی از x3 خواهند کرد، حرفی نزده است. قطعا باید صبور بود و دید. کیت‌های توسعه‌دهندگان تا نیمه دوم امسال عرضه نمی‌شوند، پس احتمالا تا پیش سال 2016 شاهد طیف وسیعی از دستگاه‌های مبتنی بر این پردازشگر نخواهیم بود.

این شرکت پردازنده‌های Atom X5 و Atom X7 مبتنی بر معماری Cherry Trail را نیز برای استفاده در دستگاه‌های همراه معرفی کرد. این پردازنده‌ها همگی کم مصرف هستند. تبلت Surface 3 مایکروسافت که هفته پیش معرفی شد، اولین دستگاهی است که از پردازنده Atom X7 استفاده می‌کند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟