اوپو R9s و اوپو R9s پلاس معرفی شدند
شرکت اوپو از دو اسمارت‌فون جدید و زیبا رونمایی کرد
شرکت اوپو (Oppo) که هم اکنون در لیست بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی تولیدکننده گوشی رتبه دوم را دارد، به طور رسمی از دو گوشی هوشمند جدید خود با نام‌های اختصاصی اوپو R9s و اوپو R9s پلاس رونمایی کرد. با سایت شبکه همراه باشید تا نگاهی به مشخصات فنی دو گوشی اندرویدی و زیبای شرکت اوپو داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

عملکرد شرکت اوپو در سال 2015 و اوایل سال 2016 بسیار عالی بود و این موضوع سبب شد که این شرکت در لیست بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی تولید کننده گوشی رتبه دوم را از آن خود کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین رتبه این لیست از آن کدام شرکت شده است! در این رابطه باید بگوییم که هوآوی در این لیست رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

مطلب پیشنهادی

مایکروسافت: نوکیا به‌زودی چهار گوشی جدید معرفی می‌کند!
منتظر بازگشت نوکیا به صنعت موبایل باشید

بنابراین شرکت اوپو نشان داده که با عرضه محصولات با کیفیت خود توانسته توجه کاربران را در بین شرکت‌های چینی دیگری همچون شیائومی، میزو و غیره جلب کند. ظاهرا اوپو توانسته در سال 2015 بیش از 50 میلیون نسخه از گوشی‌های هوشمند خود را به فروش برساند که این آمار بسیار جالب توجه محسوب می‌شود. حال این شرکت چینی در پی افزایش تنوع محصولات خود از دو گوشی هوشمند جدید و قدرتمند رونمایی کرده است. این دو گوشی هوشمند به ترتیب Oppo R9s و Oppo R9s Plus نام دارند.

اوپو R9s

گوشی هوشمند اوپو R9s از صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل یا به اصطلاحا فول اچ‌دی بهره می‌برد که پنل آن توسط شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین صورت از آن در مقابل ضربه و خراشیدگی محافظت می‌شود. سیستم روی چیپ (SoC) استفاده شده در این گوشی، تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است. رم دستگاه ظرفیت 4 گیگابایتی دارد و حافظه داخلی آن به طور پیش‌فرض ظرفیت 64 گیگابایتی را ارائه می‌کند.

گوشی هوشمند اوپو R9s قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارد، بنابراین کاربران علاقمند می‌توانند با اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD)، فضای ذخیره‌سازی پیش‌فرض 64 گیگابایتی دستگاه را افزایش دهند. دوربین اصلی و سلفی این گوشی هوشمند از سنسوری 16 مگاپیکسلی تشکیل شده، اما برخی جنبه‌های فنی و کیفی عملکرد دو دوربین آن متفاوت هستند. گوشی هوشمند اوپو R9s به اسکنر اثر انگشت کاربر مجهز است و این اسکنر در دکمه هوم (Home) دستگاه تعبیه شده است. باتری این گوشی ظرفیت 3010 میلی آمپر ساعتی داشته و سیستم‌عامل نصب و راه‌اندازی شده روی آن، اندروید 6.0.1 مارشمالو است.

اوپو R9s

اما در سمت مقابل گوشی هوشمند اوپو R9s پلاس از صفحه نمایشی 6 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی بهره می‌برد که توسط شیشه گوریلاگلس 5 از آن محافظت شده است. تراشه‌ای که شرکت اوپو برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته، تراشه اسنپدراگون 653 کوالکام است. باتری این گوشی هوشمند ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. گوشی هوشمند اوپو R9s پلاس از نظر ظرفیت رم، حافظه داخلی و اسکنر اثر انگشت مشابه با گوشی اوپو R9s طراحی شده است.

هر دو گوشی اوپو R9s و اوپو R9s پلاس از قابلیت شارژ سریع VOOC Flash Charge شرکت اوپو پشتیبانی می‌کنند. اتصال 4G LTE هم توسط هر دو گوشی نامبرده شده قابل پشتیبانی است. شرکت اوپو عنوان داشته که دو گوشی مورد نظر از نظر تنوع رنگی شامل سه نسخه با رنگ‌های مشکی، طلایی و رزگلد می‌شوند. قیمت گوشی هوشمند اوپو R9s معادل با 415 دلار و قیمت گوشی اوپو R9s پلاس برابر با 519 دلار در نظر گرفته شده است. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟