مروری بر مشخصات فنی گوشی‌های رده بالا و جدید اوپو
22/03/1396 - 00:47
اوپو R11 و اوپو R11 پلاس رسما معرفی شدند + عکس
شرکت اوپو (Oppo) به طور رسمی از دو اسمارت‌فون رده بالای جدید رونمایی کرد. این دو گوشی اوپو R11 و اوپو R11 پلاس نام دارند. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری دقیق‌تر بر مشخصات فنی آن‌ها داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

شرکت اوپو از شرکت‌های چینی فعال در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که طرفداران منحصربه‌فرد خود را دارد. برخی از محصولات این شرکت در بازارهای کشورمان هم کم و بیش به فروش می‌رسند و طرفداران منحصربه‌فرد خود را دارند. حال این اوپو از دو گوشی رده بالای جدید رونمایی کرده که به ترتیب اوپو R11 و اوپو R11 پلاس نام دارند.

مطلب پیشنهادی

گجتی برای عکاسی حرفه‌ای و هوشمند از راه دور
با استفاده از شبکه‌های عصبی

متاسفانه در طراحی این دو گوشی هیچ نوآوری خاصی دیده نمی‌شود و فقط از مبحث کپی‌برداری استفاده شده است. اوپو R11 و اوپو R11 پلاس طراحی بسیار مشابهی با آیفون 7 پلاس اپل دارند. این مسئله زمانی مشخص‌تر می‌شود که به پنل پشتی این دو گوشی و دوربین دوگانه آن نگاه کنید. محل قرارگیری دوربین دوگانه دستگاه دقیقا مشابه با حالتی در نظر گرفته شده که در آیفون 7 پلاس شاهد آن بودیم.

هر دو گوشی جدید اوپو از سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 660 کوالکام بهره می‌برند و دوربین دوگانه دارند. از نظر تنوع رنگی هم اوپو R11 و اوپو R11 پلاس در رنگ‌های طلایی، رزگلد و مشکی روانه بازار می‌شوند. در زیر صفحه‌نمایش این دو گوشی دکمه هوم آن‌ها تعبیه شده که نقش اسکنر انگشت دستگاه را هم ایفاء می‌کند. بنابراین اسمارت‌فون‌های جدید اوپو از اسکنر انگشت بهره می‌برند.

اوپو همیشه نشان داده که در محصولات رده بالای خود از تراشه‌های برتر سال استفاده نمی‌کند. احتمالا این مسئله با قیمت محصولات اوپو ارتباط مستقیم دارد و این برند سعی می‌کند تا محصولاتش را به تراشه‌های قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه‌تری مجهز سازد. در همین راستا در دو گوشی اوپو R11 و اوپو R11 پلاس هم از تراشه اسنپدراگون 660 استفاده شده و خبری از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام نیست!

گوشی هوشمند اوپو R11 از صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی بهره می‌برد و رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی دارد. اما در سمت مقابل نسخه پلاس این گوشی یا همان اوپو R11 پلاس از نمایشگری 6 اینچی با وضوح تصویر مشابه فول اچ‌دی، رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره‌مند است. بنابراین، تفاوت اصلی دو گوشی اوپو R11 و اوپو R11 پلاس مربوط به اندازه نمایشگر و ظرفیت رم آن‌ها می‌شود.

ظرفیت باتری دو گوشی نام برده شده هم از دیگر تفاوت‌های آن‌ها است که البته پیش‌بینی می‌کنیم در عمل از نظر توان شارژدهی تفاوت چندان محسوسی را ایجاد نکند. گوشی اوپو R11 از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و باتری اوپو R11 پلاس یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است. ضمن اینکه باتری هر دو گوشی مورد نظر از قابلیت شارژ سریع اختصاصی شرکت اوپو با نام VOOC پشتیبانی می‌کنند.

دوربین اوپو R11 و اوپو R11 پلاس هم از سنسورهایی مشابهی تشکیل شده است. دو سنسور استفاده شده در دوربین اصلی دو گوشی مذکور به ترتیب 16 مگاپیکسلی نوع IMX398 سونی و 20 مگاپیکسلی نوع IMX350 سونی هستند. با استفاده از دوربین اصلی دو دستگاه مذکور قادر به ضبط ویدئوهای 4K هم خواهید بود. همچنین برای دوربین سلفی دو گوشی اوپو R11 و اوپو R11 پلاس هم یک سنسور 20 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. متاسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیقی در مورد قیمت دو اسمارت‌فون نام برده شده منتشر نشده است. نظر شما در رابطه با اوپو R11 و اوپو R11 پلاس چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟