کروم‌بوکی فوق‌العاده زیبا و قدرتمند که نماد اقتدار سامسونگ است!
با کروم‌بوک پرو سامسونگ آشنا شوید + گالری عکس
سامسونگ امروز از کروم‌بوک جدید و فوق‌العاده زیبا و قدرتمند خود با نام اختصاصی کروم‌بوک پرو (Samsung Chromebook Pro) رونمایی کرد. کروم‌بوک پرو سامسونگ محصولی قدرتمند بوده و نشان دهنده اقتدار و کیفیت طراحی کم‌نظیر شرکت کره‌ای سامسونگ است. با مجله شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

اعتماد از دست رفته مشتریان خود را جلب می‌کنیم! این جمله چند روز پیش طی یک کنفرانس خبری توسط آقای کوه دونگ جین (Koh Dong-jin) رئیس ارشد شرکت کره‌ای سامسونگ عنوان شده بود. آقای کوه دونگ جین پس از مشکلاتی که برای فبلت گلکسی نوت 7 به وجود آمد، به طور رسمی در مقابل دوربین‌های خبری حاضر شد و طرفداران سامسونگ عذرخواهی کرده بود. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را می‌توانید از مقاله "عذرخواهی رسمی رئیس سامسونگ از مشتریان این شرکت" مطالعه کنید.

پس از اینکه آقای جین اشاره به جلب اعتماد مجدد مشتریان سامسونگ کرد، بسیاری از افراد به این فکر می‌کردند که سامسونگ به چه صورت می‌تواند بار دیگر اعتماد مشتریان خود را جلب کند؟ حال سامسونگ در این راستا اولین گام موثر خود را برداشته است. سامسونگ امروز از کروم‌بوک پرو رونمایی کرد. این کروم‌بوک محصولی فوق‌العاده زیبا و قدرتمند است که با قیمتی عالی روانه بازار می‌شود.

کروم‌بوک پرو سامسونگ که با کد اختصاصی "Kevin" شناخته می‌شود از یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای و مبتنی بر میکرومعماری آرم (ARM) بهره می‌برد. این پردازنده بسیار کم مصرف بوده و بدین سبب منجر شده تا توان شارژدهی باتری کروم‌بوک پرو سامسونگ به 10 ساعت برسد. جالب است بدانید که باتری این کروم‌بوک در بدنه با ضخامت ناچیز 12.9 میلیمتری آن تعبیه شده است.

کروم‌بوک پرو سامسونگ

پردازنده مرکزی کروم‌بوک پرو سامسونگ از دو هسته Cortex A72 و چهار هسته Cortex A53 بهره می‌برد. سامسونگ همچنین این کروم‌بوک زیبا را به پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics مجهز ساخته است. رم کروم‌بوک پرو سامسونگ ظرفیت 4 گیگابایتی دارد و حافظه داخلی آن به طور پیش‌فرض ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. ضمنا کروم‌بوک جدید سامسونگ قادر به پشتیبانی از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) هم هست.

سامسونگ در بدنه باریک کروم‌بوک پرو دو پورت اتصال یواس‌بی نوع سی (USB Type C) را تعبیه کرده و یک پورت اتصال 3.5 میلیمتری هندزفری هم در لبه این کروم‌بوک وجود دارد. وزن کروم‌بوک پرو سامسونگ برابر با 1.08 کیلوگرم بوده و صفحه نمایش آن قابلیت چرخش 360 درجه‌ای را به همراه دارد. سامسونگ همچنین این کروم‌بوک زا به یک قلم استایلوس اختصاصی با نام PEN مجهز کرده که عملکرد آن هر کاربری را به یاد قلم S Pen سری محصولات گلکسی نوت سامسونگ می‌اندازد.

کروم‌بوک پرو سامسونگ

بنابراین اگر صفحه نمایش کروم‌بوک پرو سامسونگ را کاملا بخوابانید و از قلم استایلوس آن استفاده کنید، می‌تواند آن را مانند یک تبلت کروم‌بوکی به کار بگیرید. اما صفحه نمایش کروم‌بوک پرو سامسونگ چه مشخصاتی دارد؟ صفحه نمایش این کروم‌بوک 12.3 اینچی بوده و وضوح تصویر بسیار عالی 1600 در 2400 پیکسل را ارائه می‌کند. سامسونگ مدعی شده که روشنایی یا Brightness صفحه نمایش این محصول تا 400 نیت خواهد بود و کیفیت عملکرد آن از جمله اصلی‌ترین نقاط قوت کروم‌بوک پرو سامسونگ به شمار می‌رود.

اما گذشته از تمام مشخصات فنی عالی و ظاهر زیبای کروم‌بوک پرو سامسونگ باید به مسئله قیمت آن هم اشاره کنیم. سامسونگ در قیمت‌گذاری این محصول یک استراتژی جالب و جدید را به کار برده است. هم اکنون برای پیش‌فروش کروم‌بوک پرو سامسونگ قیمت 499 دلار در نظر گرفته شده است که در مقایسه با سایر کروم‌بوک‌های مشابه قیمتی بسیار مناسب به شمار می‌رود. ظاهرا سامسونگ با در نظر گرفتن قیمت عالی و کاربرپسند برای کروم‌بوک پرو خود قدم دوم ممکن در راستای جلب رضایت مشتریان خود را برداشته است. کروم‌بوک پرو سامسونگ از روز بیست و چهارم ماه اکتبر (October) به طور رسمی در اختیار علاقمندان به خرید آن قرار خواهد گرفت.  

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟