کروم‌بوک‌های جدید سامی در نمایشگاه CES 2017
سامسونگ از کروم‌بوک پرو و کروم‌بوک پلاس رونمایی کرد
سامسونگ به طور رسمی دو کروم‌بوک جدید را در نمایشگاه CES 2017 معرفی کرد. دو کروم‌بوک جدید غول کره‌ای صنعت موبایل به ترتیب کروم‌بوک پرو (Chromebook Pro) و کروم‌بوک پلاس (Chromebook Plus) نام دارند. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی این دو کروم‌بوک داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

سامسونگ ساعاتی پیش به صورت رسمی دو کروم‌بوک جدید را در نمایشگاه CES 2017 معرفی کرد. این دو کروم‌بوک با نام‌های اختصاصی کروم‌بوک پرو و کروم‌بوک پلاس معرفی شدند و سامسونگ اشاره دارد که طراحی این محصولات را با همکاری شرکت گوگل انجام داده است. این دو کروم‌بوک همچنین از بدنه‌ای تمام فلزی بهره می‌برند. بنابراین کروم‌بوک پرو و کروم‌بوک پلاس سامسونگ اولین کروم‌بوک‌های تولید شده این شرکت محسوب می‌شوند که گوگل هم در طراحی آن‌ها دخیل بوده است.

مطلب پیشنهادی

هدست واقعیت مجازی لنوو رسما معرفی شد + گالری عکس
اولین هدست VR نمایشگاه CES 2017 را ببینید!

صفحه‌نمایش لمسی و 12.3 اینچی هر دو کروم‌بوک جدید اپل قابلیت چرخش 360 درجه‌ای را ارائه می‌کنند. همچنین هر دو کروم‌بوک با گوگل پلی (Google Play) یکپارچه مجهز هستند، بنابراین اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در این دو محصول به راحتی صورت می‌پذیرد. وضوح تصویر صفحه نمایش هر دو کروم‌بوک نامبرده شده qHD در نظر گرفته شده است و هر دو آن‌ها به قلم استایلوس اختصاصی مجهز هستند. سامسونگ کروم‌بوک پلاس را به یک پردازنده گرافیکی مجتمع یا یکپارچه و پردازنده مرکزی شش هسته‌ای OP1 مجهز کرده است.

در سمت مقابل کروم‌بوک پرو از پردازنده Intel Core 6Y30 به همراه پردازنده گرافیکی مجتمع Intel Graphics بهره‌مند است. رم هر دو کروم‌بوک نامبرده شده ظرفیت 4 گیگابایتی دارد و از نوع LPDDR3 در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی این دو کروم‌بوک هم به طور پیش‌فرض 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کروم‌بوک پرو و کروم‌بوک پلاس از اتصال بلوتوث نسخه 4.0 و وای‌فای 802.11ac پشتیبانی می‌کنند. این دو محصول به دو پورت اتصال یواس‌بی نوع سی (USB Type C) هم مجهز هستند. شیار کارت‌خوان و جک 3.5 میلی‌متری هندزفری هم در بدنه این دو کروم‌بوک تعبیه شده است.

دو کروم‌بوک پرو و کروم‌بوک پلاس سامسونگ به اسپیکرهای استریو مجهز هستند و وبکمی با وضوح HD را به همراه دارند. سامسونگ اشاره کرده که باتری هر دو کروم‌بوک جدیدش به راحتی تا 8 ساعت استفاده مداوم را پشتیبانی خواهند کرد. سامسونگ عنوان کرده که و کروم‌بوک پلاس خود را با قیمت 449 دلار روانه بازار می‌کند و عرضه آن از ماه فوریه آغاز می‌شود. در سمت مقابل اشاره‌ای به قیمت کروم‌بوک پرو نشده اما زمان عرضه آن فضل به فضل بهار موکول گردیده است.

 

برای مشاهده دیگر اخبار نمایشگاه CES 2017 می‌توانید اینجا کلیک کنید. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟