گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال
جدیدترین تصاویر دو گوشی جدید گوگل منتشر شدند
شرکت Carphone Warehouse که پیش از 2400 فروشگاه خرده فروشی گوشی هوشمند در اروپا دارد، ساعاتی پیش جدیدترین تصاویر منتصب به دو گوشی جدید گوگل با نام‌های اختصاصی گوگل پیکسل (Google Pixel) و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) را منتشر کرد. با مجله شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

تاکنون شایعات و خبرهای غیررسمی متعددی در رابطه با دو گوشی جدید شرکت گوگل که به احتمال زیاد توسط شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی تولید می‌شوند، شنیده‌ایم. گوگل در روز چهارم اکتبر مصادف با سیزدهم مهر ماه کنفرانسی اختصاصی را برگزار می‌کند. پیش‌بینی شده که در این کنفرانس شاهد معرفی دو گوشی هوشمند گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال باشیم. همچنین احتمال معرفی محصولات دیگری هم از سوی گوگل در این کنفرانس وجود دارد. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این کنفرانس پیش رو را می‌توانید از مقاله "از کنفرانس سیزدهم مهر ماه گوگل چه انتظاراتی داریم؟" مطالعه کنید.

گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال

اما به تازگی جدیدترین تصاویر دو گوشی هوشمند گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال از سوی شرکت Carphone Warehouse منتشر شده است. این شرکت یک خرده فروش موبایلی شناخته شده در اروپا است که بیش از 2400 شعبه در سرتاسر این قاره دارد. در عکس‌های جدیدی که از منتشر شده به طور کامل می‌توان دو گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال را مشاهده کرد.

پیش از این شایعات زیادی در رابطه با مشخصات فنی این دو محصول هم شنیده‌ایم. بنا به این گزارش‌ها، به احتمال زیاد گوشی هوشمند گوگل پیکسل بردار کوچک‌تر گوشی گوگل پیکسل ایکس ال است. در تصاویر ارائه شده هم این موضوع به وضوح قابل درک است. گوشی هوشمند گوگل پیکسل احتمالا از صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) بهره‌مند می‌شود. رم آن 4 گیگابایتی بوده و تراشه اسنپدراگون 821 یا 820 کوالکام در آن به کار گرفته می‌شود. حافظه داخلی این گوشی هوشمند ظرفیت پیش‌فرض 32 گیگابایتی داشته و دستگاه به احتمال زیاد از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند. سنسور دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، سنسور دوربین سلفی 5 یا 8 مگاپیکسلی و باتری 2770 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر مشخصات فنی و احتمالی گوشی هوشمند گوگل پیکسل محسوب می‌شوند.

گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال

در سمت مقابل گوشی هوشمند گوگل پیکسل ایکس ال از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر QHD (2560 در 1440 پیکسل) بهره‌مند می‌شود. تراشه اسنپدراگون 821 یا 820 و رم 4 گیگابایتی در این گوشی هوشمند هم به کار گرفته خواهد شد. باتری این محصول به احتمال زیاد ظرفیت 3450 میلی آمپر ساعتی دارد. سیستم عامل نصب و راه‌اندازی شده بر روی هر دو گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال هم اندروید 7.1 نوقا خواهد بود.

گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال

در تصاویر ارائه شده به بهره‌مندی دو گوشی هوشمند مورد نظر از پورت اتصال یواس‌بی نوع سی (USB Type C) و پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع اشاره مستقیمی شده است. در یکی از این تصاویر اشاره می‌شود که باتری این دو محصول با 15 دقیقه شارژ چیزی در حدود 7 ساعت دوام را ارائه خواهد کرد. همچنین اطلاعاتی در رابطه با تعامل دو گوشی هوشمند گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال با دستیار صوتی اختصاصی گوگل هم ارائه شده است. ظاهرا کاربر با نگه داشتن دکمه هوم (Home) یا با بیان عبارت "Ok Google" قادر به تعامل با این دستیار صوتی پیشرفته خواهد بود.

========================

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟