از شارژ در خودرو اجتناب کنید
20/06/1395 - 14:44
ایرانی‌ها هشدار آتش‌سوزی گلکسی نوت ۷ را جدی بگیرند + عکس
هر روز خبرها و تصاویر جدیدی از انفجار و آتش‌ گرفتن فبلت جدید سامسونگ در اینترنت منتشر می‌شود. در جدیدترین خبرها گلکسی نوت ۷ در هنگام شارژ در یک خودروی شهروند ایرانی منفجر شده که البته این حادثه به خیر گذشته و به آتش گرفتن خودرو نرسیده اما در امریکا خودرو و خانه در آتش سوختند.

1606683296_1_0.gif

تقریبا از از دو هفته پیش گزارش‌های درباره نقص باتری‌های فبلت گلکسی نوت ۷ سامسونگ که به تازگی عرضه شده؛ شروع شد. ظاهرا برخی از باتری‌های ساخته شده برای این فبلت دچار ایرادی هستند که در هنگام شارژ باعث ترکیدن و انفجار گوشی و بعد آتش‌سوزی می‌شوند. سامسونگ با تایید این گزارش‌ها و پذیرفتن ایراد باتری‌ها؛ ضمن عذرخواهی و انتشار بیانیه شروع به جمع‌آوری گوشی‌های معیوب کرده است و می‌گوید حدود یک درصد این گوشی‌ها مشکل دارند. 

مطلب پیشنهادی

گلکسی نوت ۷ خانه‌ای را به آتش کشید!
هر چند ساعت یک گلکسی نوت ۷ منفجر می‌شود

اما همین یک درصد دارد حسابی دردسرساز می‌شود و حوادث خطرناک و بعضا مالی و جانی برای دارندگان گلکسی نوت ۷ رقم می‌زند. چند روز پیش یک شهروند امریکایی گوشی‌اش را به پریز برق خانه می‌زند تا شارژ شود و بعد از خانه خارج می‌شود. در بازگشت با یک خانه در حال سوختن روبرو می‌شود. در گزارش‌ها و تصاویری که دیروز در اینترنت منتشر شد؛ یک ایرانی هنگام شارژ گلکسی نوت ۷ در خودرویش دچار حادثه می‌شود.

تصاویری از آتش‌سوزی گلکسی نوت ۷ در خودروی یک ایرانی

همچنین، یک شهروند دیگر امریکایی همان‌طور که می‌توانید در عکس زیر ببینید؛ خودروی جیب‌اش به طور کامل در آتش می‌سوزد. این مرد هم در خودرو می‌خواسته گلکسی نوت ۷ را شارژ کند. 

تصاویری از آتش گرفتن یک جیپ بر اثر انفجار گلکسی نوت ۷

این اخبار نشان می‌دهند نقض باتری گلکسی نوت ۷ خطرناک‌تر از آنی است که شاید تصور می‌کردیم و باید هشدار شارژ این گوشی‌ها را جدی بگیریم. اولین اقدام ما باید تماس با نمایندگی‌های سامسونگ باشد. سامسونگ ایران هفته پیش طی اعلامیه‌ای به خریداران گلکسی نوت ۷ در ایران گفت برای تعویض گوشی خود چه‌کار کنند. 

مطلب پیشنهادی

چگونه در ایران فبلت گلکسی نوت ۷ را تعویض کنیم؟
بیانیه رسمی سامسونگ ایران در مورد فبلت جدید این شرکت

سعی کنیم در خودرو یا وسایل نقلیه عمومی از شارژ گوشی جلوگیری کنیم. گوشی را در نزدیکی مواد آتش‌زا یا مستعد اشتعال قرار ندهیم و همین‌طور گوشی متصل به پریز برق را در خانه تنها رها نکرده و خارج شویم. بهترین راه‌کار؛ اقدام برای تعویض گوشی است؛ هرچند هم که تصور کنیم گوشی ما مشکلی ندارد و دردسرهای فراوانی مانند پاک کردن اطلاعات و غیره داشته باشد. 

مطلب پیشنهادی

چگونه پیش از فروش گوشی اطلاعات آن را کاملا حذف کنیم؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟