انتشار بعد از تأیید
محافظت بیشتر گوگل از برنامه‌های آندروید
بر اساس سیاست‌گذاری‌های جدید گوگل، توسعه‌دهندگان و طراحان نرم‌افزارها از این پس برای انتشار برنامه‌های خود روی Google Play باید در انتظار تأییدیه گوگل باشند.

گوگل در وبلاگ طراحان آندروید اعلام کرد: «عصر جدیدی در سیستم امتیازدهی به برنامه‌ها و باز‌ی‌ها در Google Play آغاز شده است. ما اطلاع داریم که مردم در کشورهای مختلف درباره محتوایی که برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان مناسب است، ایده‌های متفاوتی دارند. بر همین اساس، ما به طراحان کمک خواهیم کرد تا برنامه‌های خود را براساس گروه‌های مختلفی از مخاطبان دسته‌بندی کنند. بنا بر این، از این پس توسعه‌دهندگان می‌توانند پرسش‌نامه‌هایی را که در ارتباط با امتیازدهی محتوایی برای برنامه‌ها و بازی‌هایی که مناسب مخاطبان آن‌ها است، پر کنند. در کنار این سیستم امتیازدهی یک فرآیند محافظت بهتر از کاربران نیز پیاده‌سازی شده است.»

از این پس برنامه‌هایی که از طریق فروشگاه گوگل توزیع می‌شوند، ابتدا به طور دستی مورد ارزیابی و بازبینی قرار گرفته تا از هرگونه بدافزار یا نقض قوانین به دور باشند. شبیه به کاری که اپل انجام می‌دهد، در بیش‌تر موارد افراد متخصص این فرآیند را مدیریت می‌کنند. گوگل در پست خود این موضوع را این گونه تشریح کرده است: «این فرآیند جدید توسط یک تیم از متخصصانی انجام می‌شود که مسئولیت آن‌ها ارزیابی نرم‌افزارها و شناسایی نقض‌هایی است که در چرخه عمر ساخت برنامه‌های نوشته شده توسط توسعه‌دهندگان ممکن است، وجود داشته باشد. اما سایت تک‌کرانچ می‌گوید: « این سیستم جدید چند ماهی است توسط گوگل مورد استفاده قرار گرفته است و گوگل می‌گوید هیچ گونه شکایتی از بابت تأخیر آپلود شدن برنامه‌ها از طرف توسعه‌دهندگان دریافت نکرده است. به نظر می‌رسد حتی هیچ کس متوجه این تغییر نشده است.»  اما همه این کارها به شیوه دستی انجام نمی‌شود. پورینا کوچیکار، مدیر توسعه تجاری گوگل دراین باره می‌گوید: «این شرکت همچنین از برخی ابزارهای خودکار که برای اسکن برنامه‌ها در خصوص ویروس‌ها و دیگر تهدیدات آشکار در گوگل‌پلی ممکن است وجود داشته باشند، استفاده می‌کند. اگر ماشین‌ها توانایی رسیدگی به برنامه‌ها را داشته باشند این کار توسط ماشین انجام می‌شود و هر آن چیزی که مربوط به افراد باشد توسط افراد انجام می‌شود.»

بخش عمده‌ای از بررسی‌های دستی توسط ماشین‌ها و بدون دخالت انسانی انجام می‌شود. گوگل می‌گوید: «این سیستم به طور خودکار توانایی شناسایی نقض‌ها، عدم رعایت قوانین کپی‌رایت و برنامه‌هایی را که شامل محتوای غیراخلاقی باشند، دارد.» البته آن‌گونه که گوگل ادعا کرده است، برنامه‌ها همچنان می‌توانند در مدت زمان کوتاه چند ساعته در فروشگاه قرار گیرند که در مقایسه با تأخیر چند روزه‌ای که توسعه‌دهندگان iOS باید متحمل شوند، زمان ناچیزی است. از این پس، طراحان اطلاعات بیشتری درباره دلیل عدم انتشار برنامه‌های خود به دست خواهند آورد و به راحتی توانایی اصلاح و ثبت مجدد برنامه‌‌یشان را بر اساس سیاست‌گذاری‌های جدید خواهند داشت.

اپل نیز از از ابزارهای خودکار در طول فرآیند بررسی برنامه‌های فروشگاه استور خود استفاده می‌کند که شامل بررسی برنامه‌هایی است که دارای نقض قوانین بوده یا دستورالعمل‌های این شرکت را رعایت نکرده باشند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟