افزایش توان گرافیکی، کاهش مصرف و راندمان بیشتر
ای‌ام‌دی APUهای بریستول‌ریج را برای سوکت AM4 معرفی کرد
روز گذشته دومین سازنده بزرگ پردازنده در جهان هفتمین نسل از APUهای خود را با 4 و 2 هسته و معماری «بریستول‌ریج» برای کامپیوترهای دسکتاپ معرفی کرد. این پردازنده روی سومین نسل از پلتفرم AM4 شرکت AMD نصب می‌شود و از کنترلر حافظه‌‌ DDR4 و نسخه بهبود‌یافته کنترلر I/O بهره‌مند است. افزایش پردازش گرافیکی با بهره از معماری GCN، افزایش قابلیت‌های استریم ویدئوهای HD و UHD و ارائه 22 درصدی پهنای باند بالاتر توسط کنترلر حافظه‌ها از مشخصات APUهای نسل هفتم شرکت ای‌ام‌دی است.

1606683296_1_0.gif

این شرکت اعلام کرده که خانواده بریستول‌ریج از 8 عضو سری A و اتلون تشکیل شده‌‌اند. هسته‌های پویش‌گر X86 این پردازنده‌ها باعث می‌شوند تا سرعت اجرای دستورالعمل در یک چرخه کلاک (Instruction per clock) افزایش یابد. 2 مگابایت حافظه اشتراکی L2، پشتیبانی از شتاب‌دهنده HEVC برای پردازش محتوای تصویری 4K با کدک‌‌های H.264 و H265، پشتیبانی از حافظه‌های نسل چهارم دوکاناله با فرکانس 2400 مگاهرتز، 8 خط PCI-e، کنترلر PCI-e ویرایش سوم، USB 3.1 ویرایش دوم و حمایت از درگاه‌های ارتباطی پرسرعت ساتا اکسپرس و NVMe از قابلیت‌های پردازنده‌های A12 این شرکت است.

ای‌ام‌دی APUهای بریستول‌ریج را برای سوکت AM4 معرفی کرد

همچنین دو چیپ‌ست B350 و A320 را با مصرف 5.8 وات برای پردازنده‌های نسل هفتم خود معرفی کرده است. چیپ‌ست سری A300 برای کامپیوترهای کوچک و کم‌مصرف و همچنین چیپ‌ست B350 برای کامپیوترهای میانه بازار در نظر گرفته شده‌اند. در حال حاضر AMD این پردازنده‌ها را در اختیار دو سازنده کامپیوترهای دسکتاپ، HP و Lenovo قرار داده تا پلتفرم طراحی مادربرد را به سازندگان مادربرد ارجاع دهند.

 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟