حتی به‌روزرسانی جدید «اج» هم کارساز نبود
ادامه سقوط آزاد مایکروسافت در بازار مرورگرها
به‌روزرسانی سالانه مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ به‌تازگی منتشر شده و به یکی از ابزارهای این ویندوز یعنی مرورگر «اج» امکانات جدیدی از جمله پشتیبانی از افزونه‌ها؛ نوتیفیکیشن‌ها و بسیاری امکانات دیگر اضافه شده است.

1606683296_1_0.gif

اما به‌نظر می‌رسد با وجود تمام این تلاش‌ها و تغییرات اساسی که در مرورگر «اج» مایکروسافت به‌وجود آمده؛ بازهم «ردموند» نتوانسته جلوی سقوط این مرورگر در بازار جهانی را بگیرد و سهم «اج» از این بازار روزبه‌روز کاهش پیدا می‌کند. طبق آخرین آماری که اعلام شده مجموع کاربران «اج» و «اینترنت اکسپلورر» در ماه آگوست ۲۱.۵ درصد سقوط کرده و به عدد 32.54 درصد رسیده است. در طی این شش ماه؛ اوت چهارمین ماهی است که سهم مایکروسافت از بازار مرورگرها بیشتر از ۲ رقم کاهش نشان می‌دهد و در طی ۱۱ سال گذشته این دومین بار است که این غول فناوری دنیا بیشترین سقوط را تجربه می‌کند.

در شش ماه گذشته از سال 2016؛ سهم IE از کاربران ۱۲ درصد پایین آمده و از ابتدای سال 2016 تا به امروز این افت کاربر برابر با ۱۶ درصد بوده است. 

در این بین گوگل کروم بیشترین سود را از نزول مایکروسافت برده و با یک افزایش 3.02 درصدی؛ سهم خود را از تعداد کاربران به 53.97 درصد رسانده است. از ماه ژانویه سال جاری که مایکروسافت اعلام کرد دیگر از مرورگرهای قدیمی پشتیبانی نمی‌کند (تمام نسخه‌های قبل از IE11 و Edge) و کاربران دو راه پیش رو دارند یا این‌که به نسخه بالاتر آپدیت کنند یا این‌که به‌طور کل به یک مرورگر دیگر مهاجرت کنند؛ تعداد کاربران آن به‌طور غیرمنتظره‌ای کاهش پیدا کرده است. خیلی از کاربران تصمیم گرفتند تا مرورگر خود را تغییر دهند و به این ترتیب بازار رقابت را داغ‌تر از گذشته کنند.

اما در این بین؛ موزیلا فایرفاکس نتوانست از ضعف «اج» استفاده لازم را ببرد و تعداد کاربران آن با 0.04 درصد افت به 7.69 درصد رسید. این یعنی این‌که موزیلا برای اولین بار از ابتدای سال بیشتر از یک سوم سهم خود از بازار را از دست داده است.

با بررسی ترندهای فعلی پیش‌بینی می‌شود که سهم فایرفاکس تا ماه مارس 2017 به زیر 5 درصد نزول کند؛ سهم مایکروسافت در انتهای سال میلادی به 25 درصد برسد و کروم هم با یک افزایش چشم‌گیر و رسیدن به عدد 66 درصد؛ نزدیک به دو سوم از بازار را در اختیار خود داشته باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟