سال سرنوشت‌ساز سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت
ویژگی‌‌ها و قابلیت‌های جدیدتری از ویندوزفون منتشر شد
تصاویر لو رفته ویندوزفون 10 از پشت پرده آیکون‌ها و رابط کاربری خبر داده‌اند و جزییات بیشتری از برنامه‌های کاربردی و ویژگی‌های جدید ویندوزفون را منتشر ساخته‌اند.

1606683296_1_0.gif

تصاویر جدیدی که به‌تازگی از ویندوزفون 10 نسخه 8.15.12521 روی اینترنت منتشر شده است، خبر از یک سری تغییرات به وجود آمده در بخش‌های مختلف این سیستم‌عامل می‌دهند. مایکروسافت اکنون گزینه‌هایی برای اعلان‌های LED اضافه کرده است. همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، می‌توانید اعلان‌های مربوط به LED را برای به‌روزرسانی گوشی (Phone update)، فروشگاه (Store) و برنامه‌های مختلف تنظیم کنید.

اکنون این توانایی را دارید تا حساب‌کاربری اولیه مایکروسافت را از دستگاه خود بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد گوشی حذف کنید. زمانی‌که حساب‌کاربری را حذف کنید، برنامه‌هایی که با استفاده از این حساب‌کاربری نصب شده‌اند، پاک خواهند شد. شبیه به ویندوز 10 نسخه دسکتاپ، اکنون توانایی کنترل برنامه‌هایی را که از میکروفون دستگاه شما استفاده می‌کنند، خواهید داشت. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به دستیار دیجیتال شخصی کورتانا، دوربین، نقشه‌ها و ضبط کننده صدا (Sound Recorder) اشاره کرد.

شبیه به ویندوز 10 نسخه دسکتاپ، اکنون توانایی سفارشی‌سازی تنظیمات مربوط به همگام‌سازی را مطابق با نیاز خود خواهید داشت.

اضافه شدن منوی جدید چندوظیفه‌گی

رابط کاربری جدید برای پیام‌ها و تنظیمات

از جمله تغییرات دیگر می‌توان به مواردی همچون، اضافه شدن یک سری آیکون جدید به نوار وضعیت اشاره کرد. رابط کاربری یکسری تغییرات جزیی به خود دیده است که پیرامون ویندوز 10 نسخه دسکتاپ قرار دارند. سرانجام آن‌گونه که انتظار می‌رفت، هر دو این سیستم‌عامل‌ها  کدهای یکسانی را به اشتراک قرار می‌دهند. مایکروسافت در نهایت هر دو سیستم‌عامل دسکتاپ و موبایل را به صورت یکپارچه در آورده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال به‌روزرسانی آیکون‌های یک سری اشیا در سمت گوشی‌همراه خود است. نوار وضعیت اکنون شامل آیکون‌های جدید است که شبیه به حالتی است که در ویندوز 10 نسخه دسکتاپ قرار دارد. تصاویر منتشر شده همچنین نشان می‌دهد پیام‌های جدید و برنامه‌ People هنوز در مرحله ساخت قرار داشته و توسط تست‌کنندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

در کنار مواردی که به آن‌ها اشاره شد، اگر به کنگره جهانی موبایل بازگردیم، خبری مبنی بر احتمال پشتیبانی اسکنر اثرانگشت روی ویندوزفون 10 منتشر شد. کوال‌کام در کنگره موبایل امسال در بارسلونا اعلام کرد یک فناوری جدید امنیتی به نسخه‌‌های جدید پردازنده‌های خود اضافه کرده است که اجازه می‌دهد اسکنرهای اثرانگشت با طیف گسترده‌ای از پردازشگرها کار کنند که اسنپ‌دراگون 810 و اسنپ‌دراگون 425 و همچنین سری 400، 600 و 800 را نیز شامل می‌شوند. مایکروسافت در دستگا‌ه‌های ویندوزفون خود از پردازشگرهای اسنپ‌دراگون استفاده می‌کند که توانایی پشتیبانی از اثرانگشت در ویندوز 10 را دارند. به طور کلی، این فن‌آوری جدید کوال‌کوم نه تنها به دارندگان ویندوزفون این قابلیت را می‌دهد تا برای قفل دستگاه‌های خود از این فن‌آوری استفاده کنند، بلکه به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا برای یک سری از فعالیت‌های حساس همچون پرداخت به جای استفاده از رمزهای عبور سنتی از اسکنر اثرانگشت استفاده کنند. کوال‌کام می‌گوید با فن‌آوری جدید اثرانگشت Sense ID 3D دستگاه‌هایی که از جنس شیشه، آلومینیوم، یاقوت کبود، فولاد ضدزنگ و پلاستیک ساخته شده‌اند، توانایی پیاده‌سازی این ویژگی پیشرفته امنیتی را روی پلتفرم ویندوزفون خواهند داشت. فناوری که پیشتر سیستم‌عامل‌های iOS و آندروید از وجود آن بهره می‌بردند. به اعتقاد برخی از کارشناسان، سال جدید میلادی سالی سرنوشت‌ساز برای آینده ویندوزفون به‌شمار می‌رود. مایکروسافت هر آن‌چه را که در توان داشته است برای این نسخه جدید عرضه کرده است و باید دید نسخه نهایی آیا انتظارات کاربران را برآورده خواهد ساخت یا آینده ویندوزفون را با مخاطرات جدی رقم خواهد زد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟