همکاری اپل و اینتل
باور کنیم تراشه‌های بعدی آیفون را اینتل می‌سازد؟
طبق تازه‌ترین بررسی‌های انجام شده، این احتمال وجود دارد که اپل در آینده نه چندان دور و نهایتا تا سال 2018 به منظور تولید سری تراشه‌های A آیفون‌هایش با شرکت اینتل (Intel) وارد همکاری شود. این موضوع بدان معناست که اپل دیگر با دو کمپانی سامسونگ و TSMC همکاری نخواهد داشت.

1606683296_1_0.gif

حتما می‌دانید که اپل سری تراشه‌های A به کار گرفته شده در آیفون‌هایش را شخصا تولید نمی‌کند، بلکه به این منظور از پتانسیل و توانایی‌های شرکت‌های موفق در این زمینه استفاده می‌نماید. دو شرکت سامسونگ و TSMC همواره از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان تراشه‌های اختصاصی اپل بوده‌اند. اپل هر سال با عقد قراردادهای معینی با این دو شرکت وارد همکاری می‌شود و این دو کمپانی با تکنولوژی‌های نوین خود نسبت به تولید چیپ‌‌ست‌ها و تراشه‌های مورد نیاز آیفون‌های اپل اقدام می‌کنند.

مطلب پیشنهادی

اپل از آیفونی با صفحه‌نمایش خمیده رونمایی می‌کند!
شاید سامسونگ سازنده صفحه‌نمایش خمیده آیفون باشد

در این بین از آنجایی که اپل و سامسونگ در صنعت موبایل دو رقیب دیرینه هستند، عدم تمایل قلبی اپل مبنی بر همکاری با سامسونگ همواره قابل لمس بوده است. سامسونگ هم در سمت مقابل برخلاف میل باطنی خود مبنی بر کسب موفقیت آیفون‌های اپل در بازار و تنها به دلیل مبلغ خوبی که اپل پرداخت می‌کند با این شرکت آمریکایی وارد همکاری می‌شود. در واقع همکاری‌های مابین سامسونگ و اپل تنها به دلیل نیاز این دو کمپانی به تکنولوژی‌های نوین و بودجه صورت می‌گیرد، در غیر این صورت این دو شرکت هیچ تمایل قلبی مبنی بر نزدیک شدن به یکدیگر ندارند. در همین راستا بارها و بارها دیده‌ایم که این دو کمپانی شکایت‌هایی را با موضوعات مختلف بر علیه یکدیگر مطرح کرده‌اند. حال به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک همکاری مابین اپل و سامسونگ و همچنین اپل و شرکت تایوانی TSMC متوقف شود!

بر اساس تحقیقاتی که متخصصین و کارشناسان سایت Nikkei Asian Review ارائه کرده‌اند، احتمالا تا سال 2018 یا اوایل سال 2019 میلادی اپل به همکاری خود با سامسونگ و TSMC خاتمه داده و به منظور تولید تراشه‌های اختصاصی آیفون‌هایش با شرکت اینتل همکاری می‌کند. پیش‌بینی شده که تراشه‌های جدید تولیدی شرکت اینتل مبتنی بر میکرو معماری آرم یا همان ARM باشند. بدون تردید قبول احتمال قطع همکاری اپل و سامسونگ به مراتب ساده‌تر از قطع همکاری اپل و شرکت TSMC به نظر می‌رسد، بنابراین این احتمال هم وجود دارد که در سل 2018 رقابتی جدی مابین TSMC و شرکت اینتل به منظور تأمین تراشه‌های مورد نیاز اپل برپا شود. همکاری اپل با کمپانی اینتل از نظر موقعیت مکانی و محدودیت‌های قضایی هم شرایط مطلوب‌تری را برای اپل به همراه خواهد داشت، چرا که دفتر مرکزی اینتل سانتا کلارای کالیفرنیا (Santa Clara, California) قرار دارد.

همکاری اپل و اینتل

در حال حاضر شرکت اپل هیچ عکس‌العملی در قبال این شایعات از خود نشان نداده است. همانطور که می‌دانید اپل شرکت بسیار رازداری محسوب می‌شود که خبرهای داخلی آن به سختی به بیرون درز می‌کنند. با توجه به این موضوع و عدم تایید موارد اشاره شده از سوی اپل، نمی‌توانیم به طور قطعی مدعی شویم که همکاری سامسونگ و شرکت TSMC با اپل به زودی متوقف شده و اپل با اینتل وارد همکاری می‌شود. نظر شما در مورد این موضوع چگونه است؟ آیا عدم همکاری اپل با سامسونگ را برای این شرکت آمریکایی سودمند می‌دانید؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟