خودرانی که در آینده جایگزین رانندگان مسابقه فرمول یک می‌شود!
قهرمان آینده مسابقات فرمول یک جهان را بشناسید!
صنعت خودروسازی به سرعت دارد با فناوری عجین می‌شود و رشد می‌کند به طوری که جداسازی این دو صنعت در چند سال آینده غیرممکن است. انواع خودران‌های هوشمند و الکتریکی در حال ورود به بازار هستند. خودروهایی که می‌خواهند بدون راننده حرکت کنند تازگی ندارند اما خودرویی که بخواهد جای رانندگان مسابقه‌های فرمول یک جهان را بگیرد، خبر داغی است.

1606683296_1_0.gif

دانیل سیمون، طراح خودروهای مفهومی و سازنده بسیاری از طرح‌های خودروهای امروزی مخصوص مسابقه؛ یک خودروی مسابقه‌ای بسیار خاص و آینده‌نگرانه طراحی کرده است که با نام Roborace شناخته می‌شود.

مطلب پیشنهادی

خودرویی از فورد که فرمان، پدال گاز و ترمز ندارد!

شاید بتوان گفت این خودرو روباتی است که می‌خواهد مسابقه خودرورانی بدهد. Roborace یک خودروی بدون راننده مخصوص مسابقات خودرو است که تماما توسط کامپیوتر هدایت می‌شود و می‌تواند سرعتی تا ۱۸۰ مایل در ساعت (۲۹۰ کیلومتر در ساعت) داشته باشد. حتا تصور این سرعت در دنیای واقعی غیرممکن به نظر می‌رسد! اگر دقت کنید در طراحی این خودرو هیچ جایی برای راننده در نظر گرفته نشده است. 

در حقیقت داریم آینده مسابقات خودرو را تماشا می‌کنیم؛ جایی که دیگر کامپیوتر یک خودروی مسابقه پرشتاب را کنترل می‌کند. این خودرو مجهز به انواع سنسورها و دوربین‌ها، آنتن‌های ارتباطی و سیستم‌های فناوری‌گونه است. تنها عیب این خودروی این است که شما نمی‌توانید پشت فرمانش بنشینید و رانندگی کنید. 

Roborace هنوز یک طرح مفهومی است و مشخصات دقیق آن و اینکه چه زمانی به بازار عرضه می‌شود و اولین آزمایش‌ها را می‌دهد؛ اعلام نشده است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟