انتشار یک بازی به مناسبت چهارمین سال حضور مریخ‌نورد در فضا
با این بازی مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا را هدایت کنید + لینک دانلود
خوشبختانه خبر از کار افتادن کاوشگر کنجکاوی (Curiosity) در ماه جولای موقتی بود و ناسا به جای نگرانی در مورد این مشکل با انتشار یک بازی چهارمین سال حضور این مریخ‌نورد در مریخ را جشن گرفت. نام این بازی Mars Rover است و احتمالا تنها شانس شما برای هدایت فضاپیمای کنجکاوی محسوب می‎شود.

1606683296_1_0.gif

بازی با Mars Rover بسیار مشخص و سر راست است، شما باید برای حرکت این وسیله نقلیه از کلیدهای مکان نما استفاده کنید و بسته‎های آب زیرزمینی را پیدا کنید، البته این کار از آن چیزی که به نظر می‎رسد، سخت‎تر است. در صورت برخورد شدید چرخ‎های Rover به سنگ‎های سخت و صخره‎ها این چرخ‎ها شکسته و خراب می‎شوند و در صورتی که این اتفاق بیافتد شما بازنده اعلام خواهید شد.

ناسا مکانیسم این بازی را از روی ماموریت واقعی کاوشگر کنجکاوی و تجربه آن در مریخ بازسازی کرده است. rover به دنبال یافتن نشانه‎هایی از آب و حیات در سطح این سیاره است و صخره‎های موجود در این سیاره موانعی بزرگ بر سر راه این کاوشگر هستند. بر خلاف وظیفه‎ای که در این بازی برای این مریخ نورد در نظر گرفته شده است، ماموریت اصلی کاوشگر کنجکاوی چیزی فراتر از پیدا کردن آب است: وظیفه فعلی آن نفوذ به داخل یک صخره به نام Marimba است تا نمونه‎هایی از آن را برای تجربه و تحلیل به دست آورد.

اگر شما هم مایلید پشت فرمان این فضاپیمای معروف بنشینید می‎توانید هم نسخه دسكتاپ آن را روی کامپیوتر خود نصب کنید و هم اپلیکیشن iOS یا آندرويد آن را دانلود كنيد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟