کلید خوردن پروژه WWW توسط تیم برنرزلی
اولین وب‌سایت دنیا ۲۵ ساله شد!
وب و وب‌سایت این قدر برای ما عادی و روزمره شده که نمی‌توانیم تصویر کنیم روزی روزگاری اصلا وجود نداشته است. پروژه ساخت اولین وب‌سایت یا همان www در ۶ آگوست سال ۱۹۹۱ توسط تیم برنرزلی و همکارانش کلید خورد و اولین وب‌سایت دنیا به طور عمومی روی اینترنت نشان داده شد.

1606683296_1_0.gif

تیم برنرزلی اولین وب‌سایت را بدون سروصدا یا مراسم خاصی رونمایی و منتشر کرد و جالب است بدانید تا مدت‌‌ها تنها سایت روی اینترنت بود. تیم برنرزلی برای اولین بار خبر انتشار عمومی اولین وب‌سایت دنیا را در گروه‌های یوزنت آن زمان اعلام کرد و گفت بخشی از پروژه بزرگ World Wide Web است. اولین بازدیدکنندگان این سایت در ۲۳ آگوست بوده است. این تاریخ به عنوان نقطع عطفی در تاریخ اینترنت و وب شناخته شده و از تیم برنرزلی به عنوان پدر وب یاد می‌شود. 

وب تا سال ۱۹۹۳ هنوز شناخته شده نبود و کاربران زیادی نداشت تا اینکه شرکت NCSA اولین مرورگر وب دنیا به نام Mosaic را معرفی کرد و از سوی دیگر موسسه CERN تصویب کرد به ساخت نرم‌افزارهای مبتنی بر وب رایگان و اوپن سورس کمک کند. تیم برنرزلی هیچ‌گاه به دنبال ساخت وبی که اکنون استفاده می‌کنیم نبود و بیشتر وب و پروتکل‌های ارتباطی آن را برای برقراری یک زبان مشترک و ارتباطی میان مراکز علمی ساخت. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟