مدیر عامل زیرساخت از شبکه ملی اطلاعات می‌گوید:
علت تاخیر در پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از اجرایی شدن فاز نخست شبکه ملی اطلاعات بعد از سال‌ها در هفته دولت سال جاری خبر داد. آذری جهرمی در خصوص سهم ترافیک اینترنت داخلی و خارجی در کشور گفت که در سال 1393 سهم ترافیک استفاده از اینترنت خارجی به داخلی 90 به 10 درصد بود که امروز این سهم به 60 به 40 درصد رسیده است. وی همچنین دلیل اصلی تاخیر در پیاده‌سازی "شبکه ملی اطلاعات" را نداشتن یک تعریف واحد از آن دانست.

1606683296_1_0.gif

 رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت دلیل اصلی تاخیر در پیاده‌سازی "شبکه ملی اطلاعات" را نداشتن یک تعریف واحد از آن دانست و گفت: "از همان ابتدا تعریف‌های ارایه شده از شبکه ملی اطلاعات بسیار متفاوت بود و تحلیل‌ها و تعبیرها از آن زیاد بودند؛ اما تدبیر مقام معظم رهبری در تشکیل شورای عالی فضای مجازی بر این بود که متخصصان و اهالی فن دور یک میز بنشینند و در مورد آن به جمع‌بندی برسند که بعد از تصویب در برنامه پنجم در مجلس، الزامات به آن اضافه شد که برای تهیه این الزامات جلسات متعددی برگزار شد که سرانجام هجده ماه پیش جمع‌بندی در قالب یک تعریف واحد صورت گرفت و در پی آن نقشه راه آماده شد تا از موازی کاری‌های بی‌مورد و فعالیت‌های خارج از برنامه جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی

سامانه اندازه‌گيری و پايش كيفيت شركت ارتباطات زيرساخت راه‌اندازی شد

محمدجواد آذری جهرمی در تشریح دیگر دلایل تاخیر اجرای شبکه ملی اطلاعات از نبود زیرساخت مناسب گفت و افزود: "دو تا سه سال پیش صحبت از اجرای شبکه ملی اطلاعاتی بود که کل ظرفیت ترافیک جابه‌جایی اطلاعات در کشور به 624 گیگابیت بر ثانیه می‌رسید و شبکه ملی اطلاعات با آن قابل اجرا نداشت. ضمن اینکه فقط برای استفاده از این شبکه 23هزار کیلومتر فیبر نوری در استان‌های کشور کشیده شده است که با این مقدار 60هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور طی دو سال و نیم گذشته ایجاد شده است."

جهرمی با اعلام اینکه اعتبار جمله "شبکه ملی اطلاعات نداریم" رو به اتمام است، اظهار کرد: "طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است فاز اول شبکه ملی اطلاعات به صورت رسمی در هفته دولت به بهره‌برداری برسد؛ ضمن اینکه هم اکنون زنجیره‌های فعالیت شبکه ملی اطلاعات کار خود را شروع کرده‌اند و پیاده‌سازی آن اکنون احساس می‌شود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟