بدون کارت و توسط نرم‌افزار
هکرهای تایوانی دو میلیون دلار از خودپرداز‌ها سرقت کردند
در روزهای گذشته چند هکر تایوانی نقاب‌دار با بهره‌گیری از یک نرم‌افزار و هک کردن خودپرداز‌های بانک بدون استفاده از کارت بانکی، موفق شدند تا بیش از دو میلیون دلار وجه نقد را سرقت کرده و به راحتی و بدون مزاحمت، محل سرقت را ترک کردند. مقامات تایوانی گفته‌اند که این سارقین تاکنون با همین شیوه، ۳۰ دستگاه خودپرداز یکی از بانک‌های تایوان را سرقت کرده‌‌اند.

1606683296_1_0.gif

این دو هکر توانسته‌اند عملیات هک و سرقت پول را در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام دهند. کد مخربی که مورد استفاده هکرها قرار گرفته، ابتدا پول را از دستگاه بیرون کشیده و بعد تمام آثاری که از وجود چنین کدی را تایید می‌کرده را پاک کرده‌اند. پلیس تایوان گفته که به نظر می‌رسد کدهای یاد شده به وسیله نوعی دستگاه نظیر "تلفن هوشمند" وارد خودپرداز شده باشند.

هکرهای تایوانی دو میلیون دلار از خودپرداز‌ها به سرقت بردند

سازندگان آلمانی این دستگاه‌های خودپرداز، کارشناسان و ماموران خود را برای انجام تحقیقات روانه تایوان کرده‌‌اند. طبق اظهار یکی از مقامات تایوانی برای اولین بار است که متوجه این شیوه سرقت در کشور شده‌‌اند. بانک مالباخته تایوانی از زمانی که مورد سرقت قرار گرفته چندین دستگاه خودپرداز خود را از شبکه خارج کرده است تا احتمال برای سرقت مجدد خودپردازهایش توسط هکرها منتفی شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟