جذابیت‌های حوزه بهداشت و درمان برای هکرها
بیمارستان‌ها طعمه جدید جنایتکاران سایبری می‌شوند
به‌تازگی موارد خاصی از حملات مشاهده‌ شده که در مقیاس بزرگ و به‌طور خاص برای صنایعی چون بهداشت و درمان، شرکت‌های صنعتی، هتل‌ها و یا موسسه‌های مالی طراحی‌شده‌اند. در بیمارستانی که همه‌چیز از کمربندی که پای بیمار را بالا نگه می‌دارد تا پمپ تزریق دارو به رایانه متصل هستند، اگر پمپ تزریق دارو هک شود و دوز دارو توسط هکر تغییر کند، چه اتفاق کشنده‌ای در انتظار بیمار خواهد بود؟

1606683296_1_0.gif

به گزارش سایبربان، منافع اقتصادی کلانی که در سرقت کارت‌های اعتباری، هک کردن پایانه‌های فروش POS و گرو گرفتن اطلاعات حساس کاربران و اخاذی، برای تروریست‌های سایبری نهفته است، آن‌ها را بر آن داشته تا تکنولوژی را به خدمت گرفته و هرروز راه تازه‌ای برای به دست آوردن پول بیشتر کشف و امتحان کنند. تصور کنید چه اتفاقی می‌افتد اگر یک بیمارستان به دام یک جنایتکار سایبری بیافتد؟ Panda Labs، آزمایشگاه امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی نشریه الکترونیکی جدیدی بنام «Cyber-Pandemic» ارائه می‌کند که در آن نمونه‌هایی از تهدیدهای واقعی به‌صورت داستان بیان می‌شود و همه خوانندگان را تحت تأثیر قرار داده است.

هرچند صنعت بهداشت و درمان از فناوری پیشرفته‌ای استفاده می‌کند؛ ولی نقص‌های امنیتی بزرگی نیز در آن وجود دارد که آن‌ها را به هدف خوب و راحتی برای هکرها تبدیل کرده است. مقدار بسیار زیادی از اطلاعات حساس بیماران در بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و ارائه‌دهندگان بیمه بهداشت و درمان وجود دارد که در بازار سیاه بسیار گران‌بها است. سال ۲۰۰۸ بیمارستان دانشگاه یوتا در امریکا اعلام کرد که اطلاعات خصوصی متعلق به ۲.۲ میلیون از بیمارانش به سرقت رفته است. همچنین در سال ۲۰۱۶ درنتیجه حمله سایبری به مرکز پزشکی هالیوود در لس‌آنجلس، دسترسی کارکنان بیمارستان به سوابق پزشکی بیماران از بین رفت، کلیه تجهیزات پزشکی متصل به شبکه خاموش شد و این بیمارستان به حالت تعلیق درآمد چراکه نمی‌توانست روند درمانی بیماران خود را تکمیل کند. از طرفی توان پرداخت باج ۳.۷ میلیون دلاری را نیز به تروریست‌های سایبری نداشت

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟