روشی جدید برای تحقیقات بیشتر درباره موجودات دریایی
14/04/1395 - 17:42
اپلیکیشنی برای نجات جان کوسه‌ها
موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی ماساچوست نرم‌افزاری برای دستگاه‌های اسمارت‌فون عرضه کرده است که می‌تواند به شما در یافتن و مشاهده کوسه‌ها کمک کند. پیش‌بینی می‌شود این اپلیکیشن به دانشمندان در تحقیق بیشتر درباره موجودات دریایی و به خصوص کوسه‌ها کمک قابل توجهی بکند.

1606683296_1_0.gif

نام این اپلیکیشن Sharktivity است و برای اولین بار در اختیار تیم محافظت از کوسه‌های سفید سواحل اقیانوس اطلس قرار داده شده است. این نرم‌افزار که فعلا فقط برای سیستم‌عامل iOS و دستگاه‌های اپل عرضه شده، به این صورت عمل می‌کند که از طریق امواج الکتریکی سعی می‌کند طول ساحل را کاوش و اگر یک کوسه به ساحل نزدیک شده بود؛ گزارش کند. 

ساحل Cape Cod که در این فصل از سال آب‌های گرمی دارد؛ میزبان تعداد زیادی کوسه سفید است اما این کوسه‌ها هم برای خودشان و هم برای انسان‌ها دردسرهایی درست می‌کنند. سال گذشته نزدیک به ۱۴۱ کوسه سفید در سواحل کیپ کاد کشته شده‌اند. تیم توسعه‌دهنده این نرم‌فزار امیدوار است از این طریق بشود کوسه‌های سفید نزدیک شده به ساحل را شناسایی کرد و از سوی دیگر تحقیقات جدیدی درباره این گونه از موجودات دریایی آغاز نمود. قرار است این نرم‌افزار طوری توسعه پیدا کند که در اعماق آب نیز بتواند به غواصان و دانشمندان کمک و نزدیک شدن یک کوسه یا حویانات آبزی خطرناک دیگر را گزارش کند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟